Volkswagen va plăti despăgubiri de peste 620 mil. €, în scandalul ”dieselgate”

Volkswagen - Getty

Constructorul german de automobile Volkswagen urmează să plătească cel puţin 620 de milioane de euro despăgubiri unui număr de peste 200.000 de clienţi, în cadrul unui acord amiabil care urmează să pună capăt celui mai mare proces ”dieselgate” în Germania

Grupul VW şi Asociaţia Consumatorilor VZBV - care poartă o bătălie similară unei ”class action” americane - au încheiat, la sfârşitul lui februarie, un acord care prevede despăgubirea a 260.000 de clienţi eligibili, cu o sumă de până la 830 de milioane de euro.

Aproape 200.000 dintre ei urmează să primească ”în zilele următoare” o ofertă fermă în vederea unei plăţi ”între 1.350 şi 6.250 de euro”, în funcţie de tipul şi de vârsta vehiculuii echipat cu un motor diesel ”trucat”, precizează Volkswagen, transmite AFP, conform news.ro.

Ei au la dispoziţie două săptămâni - ”începând de la 5 mai” - să refuze plata banilor.

Aproximativ 21.000 de dosare se află în continuare în studiu, în contextul în care data limită în vederea înregistrării pe platfrma online a constructorului a fost amânată cu zece zile - la 30 aprilie.

Peste 250.000 de persoane s-au înscris până acum, a precizat un purtător de cuvânt al grupului.

”Pornim de la principiul să numărul acordurilor va creşte după verificarea multor cereri sosite în ultimul moment”, notează, citat într-un comunicat, directorul juridic al Volkswagen Manfred Döss.

Acest scandal a izbucnit în septembrie 2015, când gigantul autor german a mărturisit că a echipat 11 milioane de vehicule cu programe informatice ”trucate” şi bântuie de artunci industria germană a automobilului.

Este vorba despre ”cel mai mare acord amiabil” din istoria germană, potrivit VZBV, care semnaleazăînsă ”numeroase probleme” în soluţionarea dosarelor.

Acordul schiţează o idee despre cea mai vastă dintre proceduri, însă Volkswagen este vizat în continuare de zeci de mii de cereri individuale de despăgubire, dintre care o parte au fost soluţionate deja prin acorduri amiabile.

Suma de 620 de milioane de europare relativ modestă în comparaţie cu cele 30 de miliarde de euro - cât l-a costat până în prezent pe constructorul german acest ”dieselgate”.

Cea mai mare parte a acestei sume - reprezentând cheltuieli de judecată şi despăgubiri - a fost cheltuită până în prezent în Statele Unite, în vederea despăgubirii clienţilor.

Mai mulţi conducători ai grupului - inclusiv actualul CEO Herbert Dies şi preşedintele Consiliului de Supraveghere Hans Dieter Pötsch, dar şi fostul CEO Martin Winterkorn şi fostul director al mărcii Audi Rupert Stadler - sunt vizaţi de anchete penale.

Citește și...
Mercedes-Benz Vans şi Rivian vor să fabrice furgonete electrice într-o fabrică din Polonia, Ungaria sau România
Mercedes-Benz Vans şi Rivian vor să fabrice furgonete electrice într-o fabrică din Polonia, Ungaria sau România

Mercedes-Benz Vans şi Rivian vor să înfiinţeze o companie mixtă pentru a produce furgonete electrice într-o fabrică din Polonia, Ungaria sau România, în următorii câţiva ani, scrie Reuters, conform News.ro.

Experiența unui șofer care a ajuns la Bâlea Lac cu Dacia Spring. A făcut 161 de kilometri și s-a întors cu bateria 47%
Experiența unui șofer care a ajuns la Bâlea Lac cu Dacia Spring. A făcut 161 de kilometri și s-a întors cu bateria 47%

Proprietarul unei mașini Dacia Spring a reușit să ajungă de la Sibiu la Bâlea Lac, pe Transfăgărașan, fără să rămână în drum, și a parcurs fără probleme și drumul înapoi, pentru că mașina s-a încărcat cu energia cinetică la coborâre.

Pățania unui posesor de mașină electrică din Cluj. S-a încheiat cu o amendă și mașina demontată pe bucăți
Pățania unui posesor de mașină electrică din Cluj. S-a încheiat cu o amendă și mașina demontată pe bucăți

Un clujean, posesor al unei mașini electrice, a povestit pe grupurile dedicate mașinilor electrice o pățanie din momentul în care a încercat să-și încarce mașina la o stație din oraș.

 

Recomandări
România, țara care „plutește pe o mare de petrol și doarme pe o pernă de gaz”
România, țara care „plutește pe o mare de petrol și doarme pe o pernă de gaz”

„Petrolul roșu”, partea a II-a. România are o istorie spectaculoasă în industria petrolieră. Am fost pionieri în extracția țițeiului, în rafinare și în utilizarea combustibililor în iluminat sau transport.

SUA îl avertizează pe Putin asupra „consecinţelor catastrofale” pe care le-ar avea utilizarea armelor nucleare în Ucraina
SUA îl avertizează pe Putin asupra „consecinţelor catastrofale” pe care le-ar avea utilizarea armelor nucleare în Ucraina

SUA vor răspunde decisiv oricărei utilizări de către Rusia a armelor nucleare împotriva Ucrainei şi au transmis Moscovei că se va confrunta cu „consecinţe catastrofale”, a declarat Jake Sullivan, consilier pentru securitate naţională al Casei Albe.

Alegeri în Italia. Extrema dreaptă speră să obțină victoria și să desemneze premierul care îi va urma lui Mario Draghi
Alegeri în Italia. Extrema dreaptă speră să obțină victoria și să desemneze premierul care îi va urma lui Mario Draghi

Peste 50 de milioane de italieni au fost chemați, duminică, la vot, pentru a-și alege parlamentarii, iar observatorii se așteaptă ca extrema dreaptă să câștige în forță și să desemneze premierul care îi va urma lui Mario Draghi.