Salonul auto de la New York, mai îndreptat spre consumator decât cel de la Geneva
Dacă Salonul Auto de la Geneva de luna trecută ne-a arătat încotro se duce industria auto în viitor, cel de la New York îşi propune să administreze o doză de realitate.
Aici e vorba mai puţin de concepte şi mai mult de maşini pe care oamenii le cumpără în număr mare. Iar tehnologiile futuriste se regăsesc şi ele, dar în aplicaţii pentru toate zilele.
Salonul Auto de la New York a adunat aproximativ 1.000 de modele, expuse pe o suprafaţă de aproape 90.000 de metri pătraţi. Iar publicul e invitat să le vadă de aproape.
Jake Fisher, analist Consumer Report: "Se întâmplă foarte uşor. Urci în vehicul, îi apreciezi mărimea. Mergi şi pe bancheta din spate, nu doar pe scaunul şoferului."
Mai orientat spre consumator, salonul de la New York nu a acordat foarte mult spaţiu maşinilor autonome. Dar tehnologia de pe acestea este folosită în alte moduri.
Jason Mays, reprezentant Ford: "Sunt tehnologii de siguranţă la care nu trebuie să te gândeşti şi care te pot ajuta în diferite situaţii."
De exemplu, noul sistem automat de frânare de urgenţă este descris drept un asistent la şofat care vine odată cu automobilul.
Jason Mays, reprezentant Ford: "Oamenii sunt atât de ocupaţi şi au atâtea pe cap, încât vor să aibă pe cineva care să aibă grijă de ei când conduc. De aceea, tehnologiile de siguranţă au noimă acum mai mult ca oricând."
În acelaşi mod, tehnologia de pe vehiculele hibride şi electrice performante ar putea dota şi modelele din showroom-uri.
Jake Fisher, analist Consumer Report: "Vedem maşini electrice care ating sută de kilometri în două secunde şi asta ne umple de entuziasm. Vom conduce toţi aşa ceva? Nu. Dar dacă se pot dezvolta bateria şi motoarele electrice pentru a conduce acele maşini foarte performante, acestea se vor ieftini. "
Salonul Auto de la New York continuă până lunea viitoare.