Salonul auto de la Beijing. SUV-ul, masina superstar care i-a cucerit pe chinezi. De ce nu vor sa conduca decapotabile
SUV-ul este in centrul atentiei la salonul auto de la Beijing. Dragostea chinezilor pentru acest tip de masina spatioasa a rezistat dificultatilor economice.
Asa ca marii constructori de automobile au adus in China 40 de noi modele din acest segment. Evenimentul si-a deschis luni portile si primeste vizitatori pâna in 4 mai.
Ford si-a etalat la Bejing toate modelele de SUV din portofoliu, inclusiv noul Kuga. Acesta, spera constructorul, va ajuta compania sa castige clienti pe o piata cu o competitie acerba.
Mark Fields, presedintele Ford: "Acesta este inceputul unui nou capitol pentru noi."
Dragostea chinezilor pentru SUV, considerat sigur pe soselele supraaglomerate, a dus la o crestere a vanzarilor cu aproape 52 la suta, in 2015, fata de anul precedent.
Yale Zhang, director Auto Foresight: "In materie de produse, SUV-ul este starul, iar in materie de tehnologie, atentia se concentreaza pe masini verzi si pe tehnologie de comunicare intre vehicule."
Dintre toate modelele prezentate, le prefera insa pe cele de lux. Constructorul Jaguar Land Rover a lansat la Beijing inclusiv un SUV decapotabil.
Mark Bishop, presedinte Jaguar: "China nu este o piata buna pentru masini decapotabile, insa se gasesc intotdeauna oameni care vor sa conduca o masina deosebita, iar noi le putem oferi asta. Avem singurul SUV decapotabil de pe piata."
Si constructorii germani s-au reorientat si au inceput sa lanseze noi modele de SUV. Unele dintre ele au design modificat pentru a fi pe placul chinezilor.
Matt Rivers, corespondent CNN: "Varianta modelului GLC destinata pietei chineze, este folosita drept o masina de familie. Imaginati-va ca pe bancheta din spate aveti copiii si pe bunica. Prin urmare, aceasta zona a fost gandita pentru a oferi mai mult confort: scaune mai confortabile, tetiere mai mari. Orice isi clientul tau cel mai bun, aia primeste."
In China exista 13 masini la fiecare o suta de locuitori, cu mult sub nivelul Statelor Unite, unde sunt 80 de automobile la o suta de persoane. Motiv suficient de bun pentru a-i face pe constructorii auto sa spere la cresterea vanzarilor. Ori macar la mentinerea ritmului actual, in ciuda problemelor economice cu care se confrunta China.