Premieră pentru țara noastră: românii au înmatriculat în 2021 mai multe mașini electrice sau hibrid decât pe motorină
Românii au înmatriculat în 2021 mai multe mașini electrice sau hibrid decât pe motorină. Este o premieră pentru țara noastră, chiar dacă vehiculele pe benzină rămân, deocamdată, cele mai căutate.
Proprietarii sunt dispuși să aștepte după mașini chiar și o jumătate de an, însă aceste întârzieri sunt înregistrate și la mașinile cu combustibil clasic, din cauza crizei semi-conductorilor.
La sfârșitul celor 11 luni din 2021, constructorii și comercianții din România au tras linie.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
În țara noastră s-au vândut în jur 110 mii de mașini noi. Aproape cât în aceeași perioadă din 2020. Diferența este că, în acest an, românii au fost extrem de interesați de hybride și electrice.
Anul trecut acestea au reprezentat doar 5 la sută din total. În 2021 interesul a explodat. Potrivit Asociației Constructorilor de Automobile din România în 11 luni din acest an mașinile electrificate noi au reprezentant 23 la sută din vânzări. Pe primul loc sunt mașinile cu motoare pe benzină - 48 la sută, dar hybridele și electricele au depășit motoarele diesel, care au ajuns la 21 la sută din total. Pe ultimul loc, cu 8 la sută, sunt motoarele GPL.
Adrian Sandu, secretar General ACAROM: ”Oamenii cumpără hibrid și electric pentru că sunt motoare mai economice.”
Consumul unei mașini hibrid poate ajunge și la jumătate față de o mașină cu motor termic, explică specialiștii. Merg pe baterii care se încarcă la frânare, dar au și un motor termic pe benzină. Există însă și mașini Hybrid Plug IN, adică bateriile se pot încarca și la priză.
Mașinile electrice se încarcă exclusiv la priză. Cei doi producători români de autoturisme au prins acest val și profită din plin de el.
Noul model Puma fabricat la Craiova este cel mai bine vândut autoturism Ford, mai ales că are varianta de motorizare hybrid.
S-au fabricat până în octombrie mai bine de 3300 de mașini. Peste 70 la sută dintre clienți au vrut modelul hybrid. Restul au cumpărat mașini cu motoare termice.
Dan Schiou, director vânzări dealer Ford: "Sunt avantaje, parcare gratuită, impozit mic."
Dacia se bucură de succesul primei sale mașini electrice, Spring, produsă în China. A anunțat că intră și pe piața hybrid cu Jogger. Este un model de familie cu până la 7 locuri, care va putea fi cumpărat din 2023.
Oricum, în această perioadă se așteaptă mult pentru aproape orice marcă și tip de mașină. Din cauza cererii foarte mari de mașini electrice ori hybrid, dar și din cauza crizei semiconductorilor, unii producători auto pot să livreze autoturismele noi cu o întârziere de 6 luni ori chiar un an.
Experții speră că la sfârșit de an criza semiconductorilor va fi rezolvată, iar uzinele auto, inclusiv cele din România, vor putea lucra la capacitate maximă.