Oamenii s-au săturat de Elon Musk. Proprietarii de Tesla își schimbă vehiculele electrice într-un ritm record

Pe măsură ce Elon Musk încheie a doua lună la Casa Albă, proprietarii de Tesla își schimbă vehiculele electrice în ritm record, potrivit unei analize publicate de platforma națională din SUA de vânzări auto Edmunds, scrie CNBC.
Datele publicate joi de Edmunds arată că luna martie a înregistrat „cea mai mare cotă de trade-in Tesla” observată vreodată — adică numărul de vehicule Tesla schimbate la achiziția unor mașini noi sau second-hand de la dealeri ai altor mărci.
De când a devenit o figură centrală în cea de-a doua administrație Trump, ajungând la Washington în ianuarie, Musk a început reduceri masive în aparatul federal și ale cheltuielilor guvernamentale, dobândind totodată acces la sisteme informatice sensibile și date guvernamentale, deși multe dintre acțiunile sale sunt contestate în instanță.
Înainte de a prelua conducerea Department of Government Efficiency (DOGE), Musk a cheltuit aproximativ 290 de milioane de dolari anul trecut pentru a sprijini revenirea lui Donald Trump la Casa Albă.
După victoria lui Trump din noiembrie, acțiunile Tesla au cunoscut inițial un val de creștere, însă în prezent prețul acestora a scăzut cu 42% în 2024, în condițiile în care investitorii se retrag în masă.
Proteste au avut loc la mai multe unități Tesla din SUA și din alte țări, iar acte de vandalism și incendii au vizat magazine, vehicule și stații de încărcare Tesla.
Tesla pierde teren și în fața concurenței
Pe lângă problemele de imagine, Tesla se confruntă cu o competiție tot mai mare din partea altor producători de vehicule electrice.
Un raport al S&P Global Mobility, publicat în ianuarie, arată că vânzările Tesla în SUA au scăzut cu aproximativ 11% comparativ cu anul anterior, în timp ce Ford, Chevrolet și Volkswagen și-au crescut vânzările de EV-uri și și-au extins cota de piață.
„Schimbările în percepția consumatorilor Tesla ar putea crea oportunități pentru producătorii auto tradiționali și startupurile din domeniul EV-urilor să câștige teren,” a declarat Jessica Caldwell, director de analiză la Edmunds.
„Pe măsură ce loialitatea față de brandul Tesla scade, cei care oferă prețuri competitive, tehnologie nouă sau pur și simplu mai puțină controversă pot atrage atât foști clienți Tesla, cât și cumpărători de EV aflați la prima achiziție.”