Noua inventie de pe piata asigurarilor auto. Ce este polita CASCO partiala si cum functioneaza
Multimea de reclamatii si problemele cu asigurarile nasc solutii care speculeaza lipsa de reactie a statului. Asa a aparut polita care ii despagubeste pe soferii loviti de o masina fara RCA, sau cu una ieftina care intarzie decontarea lucrarilor.
Este vorba despre o asigurare CASCO partiala, care costa cat una obligatorie si asigura reparatia imediata, pentru ca titularul sa nu stea cu autoturismul blocat prin service
De aproape o luna, de cand un sofer i-a distrus masina, Marius vine zi de zi la service ca sa afle daca asiguratorul a platit lucrarea.
"M-a lovit cineva cu o asigurare ieftina si am ajuns in aceasta situatie. Deja sunt 3, 4 saptamani de cand... am nevoie de ea, masina produce bani pentru mine", spune Marius.
Sunt mii de asemenea cazuri doar in Bucuresti si numarul lor creste cu fiecare luna.
"Este ingrijorator faptul ca exista societati de asigurari aflate in redresare financiara si care vand in continuare polite RCA, deci sunt autorizate dar nu despagubesc, aici e o problema de nesupraveghere a pietei", spune Cristian Muntean, seful Asociatiei Service-urilor Independente.
Piata de care se ocupa Autoritatea de Supraveghere Financiara. Institutia poate si trebuie sa suspende ori sa amendeze companiile care nu isi onoreaza obligatiile pentru care soferii platesc politele. Singura masura de acest fel, de la infiintare pana acum, a fost luata anul trecut, cand ASF a suspendat pentru o perioada de 3 saptamani dreptul unei companii de a emite polite RCA.
Urmare a acestor probleme din sistemul RCA, a aparut pe piata o noua asigurare CASCO, la pret de polita obligatorie. Functioneaza atunci cand sunteti loviti de un sofer fara asigurare sau cu polita ieftina, dar si cand sunteti vinovati de producerea accidentului. Despagubirea maxima este de 10.000 de lei.
In timp ce parcarile service-urilor auto sunt pline de masini care asteapta sa fie reparate, la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor curg rauri de plangeri. Numai putin de 4.000 de plangeri au fost depuse de soferi sau de service-uri numai in primele trei luni ale anului pentru ca asiguratorii nu fac plata la timp.
Cele mai multe plangeri sunt pentru politele eliberate de companiile Astra, Euroins, City Insurance, Uniqa si Omniasig. Patronii service-urilor sustin ca taraganarea lucrarilor este noua metoda de neplata.
"Ingreuneaza procesul de constatare pentru a intarzia reparatia si plata, care plata oricum se realizeaza dupa 4-5-6 luni de zile. Clientul face presiuni la noi, noi la asigurator si de aici porneste un conflict", a spus Catalin Olaru, reprezentantul unui service.
Pe piata sunt in acest moment 11 companii de asigurare, care au acordat impreuna 70.000 de despagubiri in primele trei luni din an.