Cangurii le creeaza probleme masinilor cu pilot automat de la Volvo. Sistemul nu ii mai poate detecta cand incep sa sara

bord_Volvo

Sistemul de detectare a animalelor instalat pe masinile Volvo poate identifica si evita caprioarele si alte animale, dar inca este derutat de salturile cangurilor.

Pilotul automat instalat pe masinile Volvo nu este capabil sa detecteze cangurii, deoarece este derutat de salturile lor, spune constructorul auto suedez.

"Sistemul de detectare a animalelor mari" dezvoltat de suedezi poate identifica si evita caprioarele, dar primele teste realizate in Australia arata ca nu se poate adapta la metoda unica de miscare a cangurilor, potrivit theguardian.com.

Directorul Volvo, Kevin McCann, a declarat ca descoperirea face parte din programul de dezvoltare si testare a tehnologiei fara sofer si nu va pune probleme in momentul in care automobilele Volvo fara sofer vor fi disponibile, in 2020.

Kevin McCann: "Orice companie care va lucra la conceptul de autoturism autonom ar trebui sa faca aceeasi munca de cercetare."

Citește și
masina, diesel
Primul gigant auto care a anuntat oficial ca renunta la motoarele diesel. Cu ce le inlocuieste

Volvo si-a dus inginerii in Australia pentru a colecta date despre modul in care cangurii se deplaseaza si se comporta, astfel incat pilotul automat sa inteleaga mai bine aceste obiceiuri.

La inceputul acestei luni, managerul tehnic australian David Pickett a declarat pentru ABC ca problemele au aparut deoarece sistemele de detectare a obiectelor au folosit terenul ca punct de referinta.

"Cand se afla in aer, pare ca este mai departe, iar cand este pe pamant, pare mai aproape", a spus David Pickett.

Kevin McCann: "Autoturismele autonome sunt intr-o continua dezvoltare. O masina fara sofer nu exista inca, iar dezvoltarea tehnologiei pentru a recunoaste cangurii face parte din acest proces de cercetare.”

Sistemul de detectie al Volvo a fost dezvoltat in Suedia, unde a fost testat in zonele populate cu elani, inainte ca probele efectuate la o rezervatie naturala din Canberra sa dezvaluie problema cu marsupialele.

Cangurii provoaca mai multe accidente decat orice alt animal in Australia, unde marsupialele sunt responsabile pentru aproximativ 90% dintre coliziunile dintre vehicule si animale, desi majoritatea nu sunt grave.

Amy Kaa, purtatoare de cuvant a companiei Robert Bosch Australia, care dezvolta componente pentru masinile autonome, a declarat ca sistemul lor ar putea recunoaste teoretic cangurii.

Amy Kaa: "Desi nu a fost testat in mediul natural al cangurilor, a existat un caz in care lebedele negre interfereaza si astfel au trebuit sa dezvolte pentru masini abilitatea de a recunoaste animalele."

Constructorul suedez intentioneaza sa lanseze primele autoturisme autonome pana in 2020 si promite ca nimeni nu va muri sau nu va suferi rani grave intr-o masina Volvo in anul 2020.

"Intregul proces de dezvoltare trebuie sa ia in calcul conditii cat mai variate cu putinta", a adaugat McCann. Producatorul auto ofera acum caracteristici semi-autonome la modelele sale S90 si XC90, despre care se spune ca ofera "o proba” a viitorului masinilor autonome.

Masinile pot mentine automat o distanta sigura fata de vehiculul din fata si pot detecta potentiale coliziuni in mediile urbane. McCann a spus ca o caracteristica numita "asistenta rutiera" va mentine pasagerii in siguranta in apropierea coliziunilor.

Citește și...
Topul celor mai sigure masini de pe sosele. Producatorul auto care promite masina in care nu se moare
Topul celor mai sigure masini de pe sosele. Producatorul auto care promite masina in care nu se moare

In urma analizei accidentelor produse in aceasta perioada, s-a constatat ca au fost 11 modele de masini (in special SUV-uri) in care nimeni nu a murit.

Primul gigant auto care a anuntat oficial ca renunta la motoarele diesel. Cu ce le inlocuieste
Primul gigant auto care a anuntat oficial ca renunta la motoarele diesel. Cu ce le inlocuieste

Inasprirea reglementarilor in privinta emisiilor poluante ar putea adauga 300 de euro in plus la costurile motoarelor diesel, care sunt deja cu circa 1.300 de euro peste cele ale echivalentelor pe benzina.

Volvo si Uber s-au aliat pentru a revolutiona industria auto. SUV-ul SF pe care vor sa-l construieasca cele doua companii
Volvo si Uber s-au aliat pentru a revolutiona industria auto. SUV-ul SF pe care vor sa-l construieasca cele doua companii

Constructorul auto suedez Volvo Car Corp. a anuntat joi ca s-a aliat cu serviciul american de rezervari de automobile Uber...

Patru giganti auto europeni ar putea primi cea mai mare amenda din istoria UE. De ce sunt acuzati producatorii de masini
Patru giganti auto europeni ar putea primi cea mai mare amenda din istoria UE. De ce sunt acuzati producatorii de masini

Amenda ar putea fi anuntata in urmatoare saptamani si ar putea depasi precedentul record de 1,4 miliarde de euro din 2012.

Recomandări
Turcia: Salvatorii români au scos doi soți și pe copilul acestora de sub dărâmăturile unui bloc de 9 etaje. Micuțul era mort
Turcia: Salvatorii români au scos doi soți și pe copilul acestora de sub dărâmăturile unui bloc de 9 etaje. Micuțul era mort

Echipa de căutare-salvare RO-USAR prezentă în Turcia a încheiat prima misiune. Salvatorii români au reușit să identifice și să recupereze de sub dărâmăturile orașului Antakya o familie compusă din doi adulți și un copil.

Harta riscului seismic în București. Scenariul unui dezastru: Ce s-ar întâmpla dacă ar avea loc un cutremur major în Capitală
Harta riscului seismic în București. Scenariul unui dezastru: Ce s-ar întâmpla dacă ar avea loc un cutremur major în Capitală

După catastrofa din Turcia, mulți se întreabă ce s-ar întâmpla cu Bucureștiul, de pildă, în cazul unui cutremur similar.  

Când ar putea porni Rusia o ofensivă majoră în Ucraina. Experții din Occident, sceptici în privința forței armatei lui Putin
Când ar putea porni Rusia o ofensivă majoră în Ucraina. Experții din Occident, sceptici în privința forței armatei lui Putin

Rusia trimite soldați în estul Ucrainei și ar putea porni o ofensivă în zilele ori săptămânile următoare. Dar obiectivul, ocuparea întregii regiuni Donbas, este „nerealist", susțin atât oficialii de la Kiev, cât și responsabilii și experții occidentali.