Veste importantă pentru români. Autoritățile vor să lanseze o aplicație pentru transport
În încercarea de a face orașele cât mai prietenoase, autoritățile își propun să lanseze o aplicație utilă pentru transport.
Aceasta ar trebui să ne arate toate mijloacele de transport disponibile pentru un traseu, inclusiv trotinetele și bicicletele de închiriat.
Premierul promite că va folosi bani europeni pentru a transforma România, sufocată de mașini, într-o țară verde în care mijloacele de transport alternative să fie regulă nu excepție.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
În București găsești mașini aliniate la semafor, biciclete care se strecoară printre mașini și pietoni fără a avea o pistă la dispoziție și trotinete gonind pe trotuare.
Reporter: "Cum e cu mașină în trafic?.
Șofer: "Greu, aglomerat, nu mai e niciun interval orar în care să nu fie aglomerat".
Reporter: "Cum e cu bicicleta?".
Biciclist: "Aglomerat, pe stradă, mașinile te claxonează, pe trotuare, pietonii se sperie".
Reporter: "De ce trotinetă?".
Trotinetist: "Mă mișc repede, mă strecor, e mai ușor".
Premierul spune că merge uneori pe jos la Guvern și că și-ar dori ca șoferii să renunțe la mașinile personale cât mai des.
Florin Cîțu, premierul României: "În trecut era ideea simplă că poţi să faci străzi mai mari sau bulevarde mai largi şi s-a rezolvat problema. Noi vedem dezvoltarea unei comunităţi în jurul acestei idei de smart city, de eficientizare, cu aceeaşi aplicaţie pentru toate tipurile de transport comun, privat, public şi aşa mai departe. Mergem în această direcţie".
Cristian Sălceanu, manager: "Autoritățile locale nu au cum să obțină un număr atât de mare de informații decât prin cooperarea cu operatorii privați, iar noi suntem deschiși pt acest lucru. Să înceapă să se gândească ce rost are să aștept o mașină 10 minute, care va veni să te desplaseze doi kilometri, când ai putea să mergi 50 de metri pe jos și să fii în câteva minute la destinație?".
Numai că Bucurestiul are, de pildă, doar 16 km de pistă de biciclete. În planul național de redresare sunt prevăzute două miliarde de euro pentru proiecte de transport verde, inclusiv construcția a 3.000 de kilometri de trasee pentru biciclete și stații de încărcare a mașinilor electrice.