Vămile României, blocate de camioane care vin ori se îndreaptă spre Ucraina. Șoferii stau și câteva zile ca să treacă granița

×
Codul embed a fost copiat

Vămile românești sunt sufocate de sute de camioane care vin ori se îndreaptă spre Ucraina. Cozile sunt kilometrice, iar unii șoferi spun că au stat și câteva zile ca să treacă frontiera.

Aglomerația a crescut și după ce la sfârșitul săptămânii trecute sistemul informatic al angajaților de la vamă a cedat.

De când a început războiul, Ucraina își trimite mărfurile la export doar cu trenurile și camioanele. Din această cauză sunt probleme și în Republica Moldova. La ieșirea din țară prin vama Siret, coloana de camioane care se îndreaptă spre Ucraina se întinde pe kilometri. Șoferii stau și zece ore până apucă să traverseze granița.

Aproape la fel de rău este și la trecerea în Ucraina, prin punctul de frontieră din Galați. Timpii de așteptare în vama Galați Rutier sunt, oficial, de 390 de minute. În realitate, șoferii spun că sunt nevoiți să aștepte mult mai mult pentru a ieși din România. Din partea cealaltă, la intrare în țara noastră, se așteaptă cu zilele.

De la începutul războiului, Ucraina își trimite mărfurile la export, în mare parte, cu camioanele și cu trenurile. Peste aglomerația creată din acest motiv, la sfârșitul săptămânii trecute o defecțiune la sistemul informatic folosit de angajații vămii a complicat lucrurile.

Șofer moldovean:A fost ceva cu calculatoarele la vamă nu s-a lucrat duminică spre sâmbătă și s-a făcut coadă.

Dorin Nistror, șeful vămii Galați Rutier: S-au ivit anumite probleme la sistemul informatic. Acesta a funcționat mai greoi, fapt care a dus la creșterea timpilor de așteptare. Însă, între timp, s-au rezolvat problemele. De la începerea conflictului s-au dublat mijloacele de transport și este evident că activitatea este supraîncărcată.

Din cauza numărului mare de camioane care vin din Ucraina ori să merg acolo, sunt probleme și în Republica Moldova, Bulgaria și Turcia. Iată ce se întâmpla, de pildă, în vama moldoveană de la Sculeni.

Alexandru Sargus, șofer de camion:De la ora 3 de noaptea eu nu am pornit camionul să mă mişc un metru. La ieşirea din Republica Moldova la camioane lucrează trei vameşi, în România la intrarea lucrează un vameş, asta este realitatea. Stăm de 4 zile nespălaţi.

În vama Sculeni ar fi cel puțin 300 de camioane care așteaptă să ajungă în România. Foarte multe sunt și în vama Albița.

Valentin, șofer: Vin de la Chișinău. Stau în coadă de două zile. Normal, tranzitează din Ucraina. Nimic nu ni s-a spus. S-a format coadă foarte mare. Colegii spun că e coadă de 10 km în Moldova.

Denis Lazăr, ITPF Iași: În cazul mijloacelor de transport marfă se efectuează și operațiuni vamale care inclund printre altele și controlul fizic sau verificarea aplicării sigiliului vamal.

Potrivit autorităților din Republica Moldova, acum două zile, un șofer de camion în vârstă de 62 de ani a murit în timp ce aşteaptă în vama Albița din Republica Moldova.

În România, camioanele care vin din Ucraina - sunt încărcate, în principal cu cereale, şi au ca destinaţie porturile Galaţi şi Constanța.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Citește și...
Aglomerație la Vama Isaccea. Peste 100 de camioane aşteaptă, de mai multe zile, să treacă Dunărea cu bacul în Ucraina
Aglomerație la Vama Isaccea. Peste 100 de camioane aşteaptă, de mai multe zile, să treacă Dunărea cu bacul în Ucraina

De mai multe zile, peste 100 de camioane aşteaptă, pe malul românesc al Dunării, să treacă fluviul cu bacul în Ucraina, autovehiculele fiind parcate atât în oraş, cât şi în apropierea lui.

Ucraina trebuie să evacueze urgent cereale care ar umple 800.000 de camioane
Ucraina trebuie să evacueze urgent cereale care ar umple 800.000 de camioane

Blocată de Rusia, Ucraina trebuie să evacueze urgent o cantitate uriașă de cereale care ar umple 800.000 de camioane.

Ucraina: Trupele ruse evacuează cadavrele civililor din Mariupol în camioane cu inscripţia „ajutor umanitar”
Ucraina: Trupele ruse evacuează cadavrele civililor din Mariupol în camioane cu inscripţia „ajutor umanitar”

Rușii utilizează camioanele cu care aduc "ajutoare umanitare" în Mariupol, port strategic la Marea Azov pentru evacuarea cadavrelor locuitorilor oraşului, a declarat luni consilierul primarului din Mariupol, citat de publicația ucraineană LB.ua.

Campanie de ecologizare în Clisura Dunării. Localnicii au strâns camioane întregi de deşeuri
Campanie de ecologizare în Clisura Dunării. Localnicii au strâns camioane întregi de deşeuri

Turiștii care vor merge în vacanța de Paște în Clisura Dunării vor găsi localitățile mai curate. Asta după ce autoritățile au organizat o amplă campanie de ecologizare.

Recomandări
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală

De departe, cea mai poluată zonă din România este regiunea București-Ilfov.

Mesajul Nadiei Comâneci după moartea lui Bela Karolyi. Antrenorul a relatat cum a întâlnit-o pe „Zeița de la Montreal”
Mesajul Nadiei Comâneci după moartea lui Bela Karolyi. Antrenorul a relatat cum a întâlnit-o pe „Zeița de la Montreal”

Doliu în lumea gimnasticii. Bela Karolyi, legendarul antrenor care a scris istorie cu Nadia Comăneci la Jocurile Olimpice de la Montreal, a murit în Statele Unite, la vârsta de 82 de ani.

Decizia fără precedent a SUA care poate schimba cursul războiului. Joe Biden le-a dat ucrainenilor permisiunea
Decizia fără precedent a SUA care poate schimba cursul războiului. Joe Biden le-a dat ucrainenilor permisiunea

Administraţia preşedintelui Joe Biden ar fi ridicat restricţiile care împiedicau Ucraina să utilizeze armele furnizate de SUA pentru a lovi în interiorul teritoriului rus, susțin surse citate de agenția Reuters.