Vămile României, blocate de camioane care vin ori se îndreaptă spre Ucraina. Șoferii stau și câteva zile ca să treacă granița
Vămile românești sunt sufocate de sute de camioane care vin ori se îndreaptă spre Ucraina. Cozile sunt kilometrice, iar unii șoferi spun că au stat și câteva zile ca să treacă frontiera.
Aglomerația a crescut și după ce la sfârșitul săptămânii trecute sistemul informatic al angajaților de la vamă a cedat.
De când a început războiul, Ucraina își trimite mărfurile la export doar cu trenurile și camioanele. Din această cauză sunt probleme și în Republica Moldova. La ieșirea din țară prin vama Siret, coloana de camioane care se îndreaptă spre Ucraina se întinde pe kilometri. Șoferii stau și zece ore până apucă să traverseze granița.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Aproape la fel de rău este și la trecerea în Ucraina, prin punctul de frontieră din Galați. Timpii de așteptare în vama Galați Rutier sunt, oficial, de 390 de minute. În realitate, șoferii spun că sunt nevoiți să aștepte mult mai mult pentru a ieși din România. Din partea cealaltă, la intrare în țara noastră, se așteaptă cu zilele.
De la începutul războiului, Ucraina își trimite mărfurile la export, în mare parte, cu camioanele și cu trenurile. Peste aglomerația creată din acest motiv, la sfârșitul săptămânii trecute o defecțiune la sistemul informatic folosit de angajații vămii a complicat lucrurile.
Șofer moldovean: „A fost ceva cu calculatoarele la vamă nu s-a lucrat duminică spre sâmbătă și s-a făcut coadă.”
Dorin Nistror, șeful vămii Galați Rutier: „S-au ivit anumite probleme la sistemul informatic. Acesta a funcționat mai greoi, fapt care a dus la creșterea timpilor de așteptare. Însă, între timp, s-au rezolvat problemele. De la începerea conflictului s-au dublat mijloacele de transport și este evident că activitatea este supraîncărcată.”
Din cauza numărului mare de camioane care vin din Ucraina ori să merg acolo, sunt probleme și în Republica Moldova, Bulgaria și Turcia. Iată ce se întâmpla, de pildă, în vama moldoveană de la Sculeni.
Alexandru Sargus, șofer de camion: „De la ora 3 de noaptea eu nu am pornit camionul să mă mişc un metru. La ieşirea din Republica Moldova la camioane lucrează trei vameşi, în România la intrarea lucrează un vameş, asta este realitatea. Stăm de 4 zile nespălaţi.”
În vama Sculeni ar fi cel puțin 300 de camioane care așteaptă să ajungă în România. Foarte multe sunt și în vama Albița.
Valentin, șofer: „Vin de la Chișinău. Stau în coadă de două zile. Normal, tranzitează din Ucraina. Nimic nu ni s-a spus. S-a format coadă foarte mare. Colegii spun că e coadă de 10 km în Moldova.”
Denis Lazăr, ITPF Iași: „În cazul mijloacelor de transport marfă se efectuează și operațiuni vamale care inclund printre altele și controlul fizic sau verificarea aplicării sigiliului vamal.”
Potrivit autorităților din Republica Moldova, acum două zile, un șofer de camion în vârstă de 62 de ani a murit în timp ce aşteaptă în vama Albița din Republica Moldova.
În România, camioanele care vin din Ucraina - sunt încărcate, în principal cu cereale, şi au ca destinaţie porturile Galaţi şi Constanța.