Un membru CNA, imbracat intr-un tricou cu sigla Discovery Channel, la sedinta Consiliului

Dată publicare: 27-11-2012 13:20
Dată actualizare: 30-11-2012 01:02


Valentin Jucan

Valentin-Alexandru Jucan, membru al Consiliului National al Audiovizualului (CNA), a venit, la sedinta de marti a Consiliului, imbracat intr-un tricou care are imprimata sigla televiziunii Discovery Channel.

Sursa foto: Mediafax.ro

Valentin Jucan a venit imbracat in tricoul cu sigla Discovery Channel, in contextul in care compania de telecomunicatii RCS&RDS a scos, vineri, Discovery Channel de pe platforma sa de satelit Digi, scrie Mediafax.

Valentin Jucan si-a motivat, pentru presa, decizia de a purta un tricou cu sigla televiziunii Discovery Channel, spunand ca actiunea sa "nu este un protest, ci un punct de vedere".

"In primul rand, este vorba de faptul ca sunt platit din bani publici si trebuie sa tin cont de dorinta telespectatorilor si sa tin cont de nevoile lor si se pare ca existenta postului Discovery este o nevoie, este o necesitate, care eu consider ca trebuie sa le fie satisfacuta", a spus Valentin Jucan.

Jucan a precizat ca, in acest moment, nu poate sa spuna mai multe despre acest subiect, "din cauza faptului ca intre compania RCS&RDS si Discovery Romania este o situatie comerciala". El a subliniat totusi faptul ca CNA nu a permis acest lucru in sensul incuviintarii scoaterii Discovery Channel de pe platforma Digi a RCS.

"Practic, dansii vor trebui sa isi rezolve mai intai problema si dupa aceea vom vedea daca cu alte chestiuni vor ajunge si la noi, la CNA. Dar vreau sa fac o remarca in legatura cu diverse discutii care au loc in spatiul virtual si in audiovizual si anume faptul ca, intr-o forma sau alta, CNA a permis acest lucru. Vreau sa spun ca CNA nu a permis in sensul ca a incuviintat in cunostinta de cauza scoaterea postului Discovery, ci a fost - si imi pare rau sa spun asta, cu scuzele pentru toti telespectatorii care doresc revenirea Discovery inapoi - a fost o scapare tehnica, din cauza faptului ca este atat de lunga partea tehnica a informarii cu privire la schimbarile din grila incat nu am putut sa vedem clar ce posturi sunt scoase, care sunt adaugate", a explicat Jucan.

Totusi, el a precizat ca CNA nu poate sa faca nimic in legatura cu scoaterea Discovery de pe platforma de satelit Digi, pentru ca ar insemna o interventie a Consiliului intr-o relatie comerciala.

"Este exclus ca, in acest moment, sa intervenim intr-o relatie comerciala. Nu putem face nimic, trebuie sa asteptam sa vedem care va fi rezultatul negocierilor dintre cele doua companii si mai departe vedem care este pozitia Discovery, daca se va pozitiona cumva fata de CNA, dar mai ales care este pozitia RCS&RDS (...) In timp ce ei negociaza, noi nu avem cum sa ii chemam, pentru ca, intr-o forma sau alta, oricare din parti ar putea sa considere ca este o ingerinta, o interventie a noastra, abuziva, in timpul negocierilor dintre ei. Insa, ca membru CNA, nu doresc, si nu fac referire neaparata la RCS&RDS, ca astfel de comportamente sa devina obisnuinta",
a spus Jucan.

In prezent, sedinta CNA este in curs de desfasurare, subiectul referitor la Discovery Channel nefiind deocamdata abordat.

Oficialii Discovery Networks au confirmat, vineri, pentru MEDIAFAX, ca Discovery Channel a fost scos vineri dimineata de pe platforma de satelit Digi a RCS&RDS, precizand ca RCS a respins toate ofertele comerciale ale Discovery, astfel incat nu s-a putut ajunge la un nou acord.

Decizia RCS&RDS a venit dupa ce si Digi, operatorul de cablu din Ungaria detinut de compania de telecomunicatii romaneasca RCS&RDS, a scos, pe 20 noiembrie, din ofertele de cablu analog si digital televiziunea Discovery Channel.

"Digi, operatorul de cablu din Ungaria detinut de RCS&RDS, a scos Discovery Channel din ofertele de cablu analog si digital incepand cu 20 noiembrie. Dupa cum era de asteptat, telespectatorii au avut o reactie puternica, solicitand reintroducerea canalului in grila operatorului. Suntem ingrijorati ca RCS&RDS ar putea proceda la fel si in Romania, avand in vedere ca acordul de retransmisie intre Discovery si RCS expira pe 30 noiembrie. Pana in prezent, RCS a respins toate ofertele noastre comerciale, astfel incat nu s-a putut ajunge la un nou acord. Precizam ca nu am cerut, in niciun moment al negocierilor, cresterea tarifelor pentru distributia canalelor noastre. Chiar si in aceste conditii, operatorul a facut deja schimbari in grila sa de programe din Romania, eliminand Discovery World din toate pachetele sale, precum si TLC si Animal Planet din unele dintre pachete, fara sa ne informeze sau sa trimita notificari abonatilor sai in prealabil. In plus, in aceasta dimineata, am aflat ca RCS&RDS a scos Discovery Channel de pe platforma Digi Satelit. Suntem foarte dezamagiti de ceea ce se intampla si credem ca parerea telespectatorilor conteaza; ii incurajam sa si-o exprime contactand operatorul de cablu cat mai curand", au declarat, vineri, pentru MEDIAFAX oficialii Discovery.

Contactati vineri de MEDIAFAX, reprezentantii Consiliului National al Audiovizualului (CNA) au spus ca RCS&RDS a solicitat si a primit, in 13 noiembrie, aprobarea CNA pentru modificarea grilei de programe a platformei de satelit Digi, in sensul scoaterii postului Discovery Channel. Potrivit articolului 74, alineatul 3 din Legea audiovizualului, "distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului".

Pe de alta parte, vineri a fost postata pe internet o petitie intitulata "Vrem Discovery pe RCS&RDS!", care a fost semnata pana in momentul difuzarii acestei stiri de 10.800 de persoane, intre care apare si numele actritei Oana Pellea.

De cealalta parte, intr-un comunicat remis luni agentiei MEDIAFAX, compania de telecomunicatii RCS&RDS a spus ca "nu intentioneaza sa renunte la difuzarea canalelor documentare, ci doar sa le inlocuiasca pe unele dintre acestea".

"Compania noastra nu poate fi de acord sa continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decat cele pentru alte canale similare, pentru toti abonatii sai, in conditiile in care cota medie de audienta a canalelor Discovery este de aproximativ 1%. Nu putem accepta principiul: 1% doresc si 100% platesc! Intrucat tarifele Discovery au fost intotdeauna in dolari SUA, desi abonamentele noastre sunt platite in lei, sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru Romania, au crescut continuu de-a lungul anilor, indiferent de criza economica sau de ratele de schimb valutar. Astfel, echivalentul in lei al sumelor din 2012 este de doua ori mai mare decat al celor din 2008, adica o crestere cu 100% in 4 ani", spune RCS&RDS.

Potrivit RCS&RDS, "argumentele legate de criza economica, de scaderea puterii de cumparare a consumatorilor sau de impactul ratei de schimb valutar nu au fost niciodata acceptate de grupul Discovery".

Compania de comunicatii mai spune ca, in ultimele saptamani, grupul Discovery a acceptat pentru prima data sa discute despre anumite concesii, dar acestea nu rezolvau problemele de fond, venind doar in perspectiva intreruperii difuzarii canalelor sale la terminarea contractului.

"Compania noastra nu poate accepta pozitia grupului Discovery, care, in plina criza economica mondiala, solicita sa i se garanteze un anumit nivel de venituri, indiferent de calitatea emisiunilor canalelor sale, de vechimea acestora, de numarul de repetari si de volumul publicitatii transmise de canal, in dauna emisiunilor propriu-zise. Grupul Discovery a refuzat propunerea noastra de a crea un pachet distinct, care sa contina toate canalele sale, la un tarif stabilit de Discovery, pachet disponibil abonatilor interesati, dar fara costuri nejustificate pentru abonatii care nu il solicita", mai spune RCS&RDS.

Compania RCS&RDS precizeaza ca "va difuza in continuare canale documentare de calitate, produse de furnizori reputati, dar nu va accepta ca abonatii sai sa fie fortati sa suporte costuri nejustificate, la presiunea oricarui furnizor care doreste sa isi realizeze planurile, in detrimentul lor".

Compania RCS&RDS a lansat, pe 1 octombrie, propriile sale televiziuni de documentare DigiWorld si DigiLife.

RCS&RDS a primit, pe 27 septembrie, aprobarea Consiliului National al Audiovizualului din Romania pentru a lansa televiziunile de documentare DigiWorld si DigiLife, dupa ce, in sedinta din 25 septembrie, reprezentantii CNA au ezitat sa ia o decizie in acest sens. Atunci, unii membri ai Consiliului si-au exprimat temerile ca, odata cu lansarea propriilor televiziuni de documentare, compania RCS&RDS va scoate din grila canale concurente, ca Discovery si National Geographic.

La mai putin de o luna dupa ce a lansat cele doua televiziuni de documentare - DigiWorld si DigiLife -, RCS&RDS a cerut CNA si a primit, in data de 30 octombrie, o noua licenta audiovizuala prin satelit pentru lansarea unui nou post de documentare - Digi Animal World.

RCS&RDS este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii TV din Europa Centrala si de Est. In ultimii ani, RCS&RDS si-a dezvoltat propriile televiziuni. Astfel, in prezent compania mai detine televiziunea de stiri Digi 24 HD, televiziunile de filme Digi Film, televiziunile de sport Digi Sport. De asemenea, RCS&RDS este actionar la Music Channel, H!T Music Channel si UTV.

Discovery Networks CEEMEA (Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa) este o divizie a Discovery Communications, una dintre cele mai importante companii din lume in domeniul programelor documentare. In Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa, Discovery distribuie 14 branduri, traduse in 27 de limbi si care ajung la 244 milioane abonati din 118 tari.

In Romania, Discovery Networks distribuie in prezent Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase si ID Investigation Discovery.

Sursa: Mediafax


VIDEO PROTVPLUS.RO