Un mall din București și Piața Obor, amendate de ANPC. Au fost găsite mai multe nereguli
Comisarii ANPC au dat amenzi de 140.000 de lei după ce, în urma unor controale în Mall Veranda şi la comercianţii din Piaţa Obor, au fost găsite produse expirate, peşte ţinut la temperatura mediului și spaţii frigorifice murdare.
”În cadrul programului Academia comisarilor - prin care tinerii angajaţi ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor ANPC) au ocazia ca, lucrând în echipe mixte de control cu comisarii cu experienţă ai ANPC, într-un timp foarte scurt, să se specializeze pe teren, participând împreună la acţiuni complexe - Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov a realizat o serie de verificări la 26 operatori economici care activează în cadrul Complexul Comercial „Mall Veranda” Bucureşti si la 3 operatori comerciali din Complexul Comercial din noua „Piaţă Obor”, verificându-se modul în care aceştia respectă prevederile legale în domeniu”, anunţă sâmbătă ANPC.
”Dacă şi după ce îi învăţăm, aşa cum am făcut-o în primăvară, operatorii economici controlaţi nu înţeleg nimic, înseamnă că numai limbajul sancţiunilor funcţionează. Vom continua să curăţăm piaţa de nesimţirea comercială a unora” – Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii CRPC Bucureşti-Ilfov au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 140.000 lei şi au dispus oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme şi oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficienţelor pentru 14 operatori economici.
Principalele nereguli găsite
- Comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită
- Comercializarea peştelui şi fructelor de mare congelate şi a produselor preparate din peşte cu modificări organoleptice
- Utilizarea unor materii prime, în procesul de fabricaţie, pentru consumul uman, cu data durabilităţii minimale depăşită
- Comercializarea unor produse cu grăsimi vegetale sub denumirea de brânză Feta
- Schimbarea stării termice a unor produse şi preparate
- Nerespectrea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor, în conformitate cu indicaţiile producătorului sau pentru preparatele expuse pe masa caldă
- Utilizarea unor materii prime pentru preparate sau comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare şi caracterizare şi fără a avea menţionată data durabilităţii minimale
- Folosirea unor spaţii frigorifice de expunere sau depozitare neigienizate corespunzător şi deteriorate, cu acumulări de gheaţă în strat grosier şi resturi alimentare şi insecte inerte, cu chedere depreciate şi rupte, geamuri sparte, sistem de ventilaţie neigienizat
- Utilizarea unor ouă neigienizate, depozitate la temperetura mediului ambiant
- Existenţa pavimentului neigienizat, cu praf şi resturi alimentare, cu crăpături în care se regăseau acumulări de impurităţi
- Depozitarea baxurilor cu băuturi direct pe paviment
- Nerespectarea vecinătăţii produselor în spaţiile frigorifice de depozitare
- Utilizarea, în spaţiul de gătire a unor ustensile de bucătărie neprofesionale sau a unor echipamente deteriorate (ex.:chiuvetă cu grătar de scurgere ruginit)
- Lipsa informării, în lista meniu, asupra alergenilor
- Lipsa vestiarului pentru personal şi a echipamentului adecvat în vederea desfăşurării activităţii
- Informarea incompletă cu privire la ingrediente, pe etichetele de preţ ale produselor
- Comercializarea peştelui proaspăt, fără a fi acoperit de strat protector de gheaţă
- Expunerea produselor alimentare spre comercializare în prezenţa razelor solare
- Lipsa graficului de schimbare a uleiului de prăjire
- Lipsa traducerii în limba română a etichetelor sau a instrucţiunilor de folosire a produselor
- Nerespectarea regimului promoţiilor produselor
- Comercializarea produselor din metale preţioase cu etichete incomplete, oferindu-se certificat de garanţie neconform
- Lipsa afişării preţurilor unor produse.
Până la această oră, deficienţele constatate la operatorii economici care activează în interiorul Mall Veranda au fost remediate şi, ca atare, măsura opririi temporare a activităţii a fost ridicată.