Un grup de liceeni din Brașov meditează gratuit elevii mai mici. În acest timp, școala online n-a început peste tot
În vreme ce ministerul le promite profesorilor bani în plus ca să-i ajute pe copii să recupereze materia pierdută, câțiva liceeni din Brașov le dau o lecție de solidaritate.
Adolescenții fac meditații online cu copiii care n-au reușit să învețe să citească. Ideea îi aparține unei fete inimoase care și-a cooptat prietenii în cercul de voluntari.
În satul Zizin din Braşov, şcoala a început doar teoretic. Practic, cei mici sunt încă în vacanţă, devreme ce niciun profesor nu s-a conectat încă la lecţiile online.
În familia Brumar toţi cei cinci copii îşi omoară timpul cum pot. Noroc cu fratele mai mare, Alex, care îi mai pune să citească.
Reporter: „După vacanţa de iarnă au făcut vreo lecţie?
Alexandru Brumar: -Nu!
Reporter: - În sat nu s-a făcut deloc şcoală?
Alexandru Brumar: -Nu!
Reporter: -Dar de ce?
Alexandru Brumar: -Semnalul, plus că la profesori a murit nu ştiu ce aplicaţie şi nu mai funcţionează absolut nimic."
Conştiincios, tatăl s-a dus la şcoală să le aducă celor mici fișe de lucru, aşa cum e regula în astfel de cazuri.
Tiberiu Brumar, tatăl copiilor: „ -Am fost la şcoală şi mi-a dat numai la fetiţe doua fișe că celelalte profesoare n-au venit...
Reporter: -Și ceilalţi copii?
Tiberiu Brumar: -Nu ştiu..
Reporter: -Pai azi e o zi pierdută de şcoală?
Tiberiu Brumar:-Ce să facem..."
Aceste imagini arată ca şcoala online funcţionează doar în discursul politicienilor. Realitatea din teren este alta. Directoarea şcolii din sat ne spune că problema a apărut în momentul instalării unui soft suplimentar pe tabletele copiilor.
Mihaela Kerekeș, directoarea școlii: „Acolo s-a întâmplat ceva în momentul în care s-a încercat introducerea softului acela de control parental, s-a întâmplat ceva la tablete şi ei se pot conecta dar ne conectăm pe paginile de whatsapp ale claselor. Face to face săptămâna asta nu au mers...."
Cei cinci frăţiori au totuşi noroc. În fiecare după amiaza fac o oră de citire şi povestire. Îi ajută câţiva liceeni din Braşov.
Ideea aparţine unei adolescente de clasa a X-a care şi-a strâns prietenii şi colegii şi, voluntar, au pornit programul "Profesor pentru o oră". De mai bine de o lună, lucrează individual cu copii din zone defavorizate şi au planuri mari.
Sorina Iordache, coordonatorul grupului: „Dacă nu ştiu să citească, ei nu o să înţeleagă textul. Dacă nu înţeleg ce citesc, nu o să înţeleagă nimic! Aia e baza bazelor. Dacă nu ştiu să înţeleagă un text, nu o să înţeleagă nici matematică, nici biologie, nu o să înţeleagă orice ar face în şcoală, orice ar face oriunde. "
Adolescenţii au apelat la o fundaţie împreună cu care vor să deschidă un centru de meditaţii dedicat copiilor din familii nevoiaşe.