Turismul exclusivist a înregistrat în România cel mai bun an din istoria sa în plină pandemie
Turismul exclusivist a înregistrat în România cel mai bun an din istoria sa în plină pandemie. Asta spun operatorii platformelor de rezervare și antreprenorii care au mizat pe rafinament, eleganță și lux.
Numărul locurilor de cazare în unitățile premium s-a dublat în ultimul an, iar gradul lor de ocupare a fost de peste 90%. Clienți sunt cei care nu și-au mai putut face vacanțele în străinătate.
O casă din centrul Brasovului, construită la începutul secolului XX în stilul Art Nouveau, a intrat în circuitul turistic după trei ani de restaurare şi o investiţie de trei milioane de euro. Locul îmbină nobleţea şi rafinamentul burghez cu confortul dat de tehnologiile inteligente. Deschis acum numai două luni, hotelul este tot timpul plin.
Anamaria Cioșa, administratorul hotelului: ”Acesta este viitorul: locaţiile mici, foarte bine amplasate, cu servicii foarte bune”.
Mihaela Rădulescu, clientă: ”Este diferit pentru că este mic, nouă nu ne plac locaţiile mari şi aglomerate şi acesta este motivul pentru care am ales noi”.
Şi o firmă de arhitectură din Bucureşti a decis să investească un milion de euro în turism, la poalele cetăţii Râşnov.
Un mic oraş în oraş. Aşa poate fi descris acel boutique hotel din Râşnov. Ai impresia că intri în altă lume. Odată ce păşeşti acolo, descoperi trei case săseşti renovate până la cel mai mic detaliu. Şi nu ai cum să nu remarci îmbinarea armonioasă între elementele tradiţionale şi cele moderne.
Cele nouă duplexuri, restaurantul fine dining, saună şi curtea generoasă întregesc experienţa pe care o cauta mulţi clienţi rafinaţi.
Simona Onu, manager la Boutique Hotel: "Au fost îmbinate cu cele mai performate tehnologii în materie de confort, încălzire, elemente foarte moderne, piese de autor, cum ar fi căzile William Holland, canapelele Chesterfield".
Cristian Stupariu, proprietarul unei vile: ”Clienţii noştri caută tipul acesta de produs, de calitate, de bun gust, de confort, care apreciază istoria”.
Stephen Pelger, client: ”Acest gen de locaţie are atât de mult succes pentru că lumea doreşte din nou să fie răsfăţată”.
Segmentul exclusivist este un pariu câştigat chiar şi în pandemie, spun admnistratorii platformelor de rezervare care au înregistrat cifre record în ultimul an.
Radu Fusea, administratorul unei platforme de rezervare: ”Au fost gazde care au avut ocupat 90% pe tot parcursul anului. Pe platforma noastră au fost în vârf de sezon undeva la 120 de solicitări care se loveau de refuzul gazdelor pe motiv de indisponibilitate”.
În toată ţara există acum aproximativ 600 de centre turistice exclusiviste. O cameră costă în medie 80 de euro pe noapte, dar cheltuiala oaspeţilor este sensibilă, sporită de meniurile gourmet, preparate de chefi renumiţi.