Trei anchete declansate, dupa accidentul Carpatair. Oficialii Alitalia si-au sters sigla de pe avion
Anchete, dar si multa secretomanie, dupa incidentul aviatic petrecut in Italia. Sunt tot mai mari sansele ca Alitalia sa renunte la contractul cu cei de la Carpatair, care operau pe zborurile lor interne.
In acest timp, o singura persoana ramane in spital, dupa ce a fost operata la coloana. Ceilalti pasageri, dar si copilotul, o romanca, au fost externati.
In seara accidentului, aeroportul Fiumicino era deschis. Vantul insa batea cu mare putere. Echipajul zborului Pisa-Roma, care avea in maini vietile a 46 de pasageri, a facut instructajul pentru orice pericol care ar fi putut aparea.
"Foarte putini urmaresc ce zice insotitorul de bord, ca sa se protejeze. In buzunarul din fata exista desene cu ce trebuie sa faci. Pot sa apara cazuri in care un pasager isi desface centura sau se poate intampla cine stie ce", spune fostul Director General al Aviatiei Civile Romane.
Specialistii spun ca ar putea fi explicatia pentru faptul ca un pasager a fost operat la coloana vertebrala. Asta in timp ce o femeie copilot a scapat cu traumatisme minore la coloana, desi statea in cockpit, exact pe partea pe care avionul s-a lovit de doua ori: de pista si sol.
Procuratura din Roma nu sufla un cuvant despre cele intamplate, iar reprezentantii spitalelor tac in privinta pacientilor.
Mai mult, Alitalia, compania pentru care zbura aeronava Carpatair, a sters culorile de pe fuselaj, iar lucrurile nu par sa se opreasca aici. In plin scandal, italienii vor sa intrerupa contractul cu romanii.
"Din luna decembrie suntem supusi unor presiuni foarte mari mediatice de defaimare din partea sindicatelor", spune presedintele Carpatair.
Pasagerii zborului cu pricina spun insa altceva.
"Calatoresc de 30 de ani si am crezut intotdeauna ca merg cu Alitalia. Am aterizat si parea unul care nu stia sa piloteze avionul", a declarat un pasager.
Directorul Alitalia vorbeste de trei incidente in ianuarie cu avioanele Carpatair, iar in Romania compania a dat in cateva randuri emotii pasagerilor.
In februarie 2009, o aeronava a aterizat fortat la Timisoara, fara roata din fata, pe un covor de spuma, fara ca cineva sa aiba de suferit.
In mai 2009, o alta aeronava s-a intors pentru ca un capac de la motor nu era bine inchis, iar in februarie 2012, la decolare, la Craiova, un avion Carpatair a lovit cu roata un damb de zapada si a iesit in decor.