Traseul complet al autostrazii Sibiu-Pitesti a fost stabilit oficial. Cate tuneluri va avea si cand ar trebui sa fie gata

×
Codul embed a fost copiat

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere  a avizat traseul pentru ultimele doua sectiuni ale autostrazii Sibiu-Pitesti, a anuntat marti ministrul Transporturilor, Sorin Buse.

Traseul autostrazii Sibiu - Pitesti, prima autostrada romaneasca, ce va trece muntii, a fost stabilit definitiv. Specialistii au studiat 7 variante de traseu, iar cea aleasa are 123 de kilometri trece pe langa Curtea de Arges, are 7 tuneluri si zeci pe poduri si viaducte. Chiar daca proiectul este complicat, autoritatile dau asigurari ca nu vom vedea sectiuni demolate, cum s-a intamplat pe Sebes-Deva. In plus, ar trebui sa fie gata, pana in 2021. Traseul autostrazii este de acum definitiv.

"As dori sa incep cu o veste buna, cu un comunicat care nu a fost dat inca, il aveti in premiera.(...) Ieri, 21 noiembrie 2016, in cadrul CTE-CNAIR a fost avizat proiectul pe ultimele doua sectiuni ale autostrazii Sibiu/Pitesti, dupa cum urmeaza: Sectiunea 2 Boita-Racovita, de la kilometrul 15 la kilometrul 43 si sectiunea 3 Racovita-Valeni, de la kilometrul 43 la kilometrul 72. Deci, in acest moment, tot traseul este avizat", a explicat Sorin Buse, ministrul Transporturilor

Citeste si: Cele 5 variante de traseu pentru autostrada Pitesti-Sibiu, prezentate public. Forumul oficial unde puteti sa le comentati

Citește și
autostrada
"Autostrada scufundata" s-a redeschis luni. Acum 2 ani a fost inaugurata cu fast, iar acum un an a devenit necirculabila
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Prima autostrada transmontana din Romania va fi impartita in 5 sectiuni. Prima va porni de la Sibiu, de la autostrada de centura a orasului, va avea 15 kilometri lungime si 3 noduri rutiere, ultimul la Boita. Urmeaza sectiunea Boita-Racovita, lunga de 28 de kilometri si in teren mult mai accidentat. Pe aceasta sectiune autostrada va trece de pe malul drept pe cel stang al raului Olt si va avea 5 tunele rutiere, unul de peste 1100 de metri. Sectiunea 3 este cea mai lunga, de 29 de kilometri, intre Racovita si Valeni. Va avea un singur tunel, la Poiana, insa va fi cel mai lung tunel - va avea 1700 de metri.

Sectiunea 4 Valeni - Curtea de Arges va avea 18 kilometri, un tunel de 1300 de metri si doua noduri rutiere. Cea de a cincea sectiune, intre Curtea de Arges si Pitesti, va avea 33 de kilometri de teren plat si va face parte din prima etapa de constructie efectiva.

Catalin Homor, director general CNAIR: "Ne-am propus ca pana la sfarsitul acestui an sa trecem la urmatoarea etapa pe sectiunile 1 si 5, pentru ca sunt mai avansate, si sa scoatem la licitatie realizarea proiectului tehnic. Si in semestrul I al anului 2018 sa inceapa lucrarile pe sectiunile 1 si 5 si gradual pe fiecare, astfel incat tot sectorul in 2021 sa fie gata. Pentru sectiunile 2, 3 si 4 primele lucrari estimate a incepe sunt in semestrul I 2018, iar ultimul tronson care va incepe in lucru va fi in semestrul I 2019."

Ca o premiera, proiectul autostrazii include si reabilitarea Drumului National 73C si prelungirea acestuia cu inca 2,5 kilometri, pana la nodul Tigveni, si va asigura astfel o legatura rapida intre Ramnicu Valcea si autostrada.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Politia Romana a inventat o autostrada intre Ramnicu Valcea si Deva. Comunicatul care i-a socat pe soferi
Politia Romana a inventat o autostrada intre Ramnicu Valcea si Deva. Comunicatul care i-a socat pe soferi

Cei care scriu pe site-ul InfoTrafic al Politiei Romane dau dovada de multa imaginatie si sustin ca pe Valea Oltului ar exista o autostrada.

"Autostrada scufundata" s-a redeschis luni. Acum 2 ani a fost inaugurata cu fast, iar acum un an a devenit necirculabila

S-a incheiat telenovela autostrazii Orastie - Sibiu. Tronsonul de 20 de kilometri, demolat la scurt timp dupa ce a fost deschis, pentru ca se crapase, poate fi folosit din nou.

Master Planul General de Transport, trimis spre aprobare. Cati km de autostrada si ce drumuri expres vom avea in 2036. FOTO
Master Planul General de Transport, trimis spre aprobare. Cati km de autostrada si ce drumuri expres vom avea in 2036. FOTO

 Ministerul Transporturilor a promovat proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al Romaniei.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.