Tineri bătuți pentru că au vrut să verifice un transport de lemne. Polițiștii susțin că era legal
Incident scandalos în Orăștie, unde doi frați au fost bătuți, alergați, și înjurați de șoferii unor camioane.
Victimele au vrut să reclame un transport de lemne, care li s-a părut suspect, iar, de aici, a pornit scandalul.
Platforma creată de autorități pentru astfel de situații nu le-a venit în ajutor. Are mari neajunsuri, reclamă și activiștii de mediu, iar în spatele acestor minusuri, spun ei, hoții de lemne încă se pot strecura.
Alegeri 2024
11:07
Emil Boc susține că a votat pentru un lider priceput „care şi-a pus ţara pe primul loc”: „Să îl alegem pe cel mai bun”
11:00
Elena Lasconi, după vot: Am votat cu încrederea că vom avea o Românie pentru toți
10:53
Mircea Geoană: „Este datoria mea să votez. Alegeți cei mai competenți oameni pe care îi găsiți pe buletinele de vot”
10:22
Klaus Iohannis nu a făcut declarații la secția de votare. Mesaj scurt pentru români: „Să poftească toţi la vot!”
Scenele au fost filmate în Orăștie, județul Hunedoara, de doi tineri care au întâlnit în drumul lor trei camioane care li s-au părut mult prea încărcate cu lemne. Suspicioși, aceștia au încercat să verifice legalitatea transportului prin aplicația SUMAL, dar au fost văzuți de șoferi, care au sărit la bătaie. Pe unul dintre ei l-au dezbrăcat de la brâu în sus și i-au confiscat hainele, după care le-au distrus autoturismul.
Bogdan Pătrașcu, tânărul agresat: „Am vrut să verificăm numerele remorcii, să vedem dacă au aviz sau respectă tonajul și în momentul în care am scos telefoanele am fost văzuți. Unul dintre ei m-a lovit direct și m-a întrebat: „Ce cauți aici, bă?”. M-a lovit, a încercat să mă tragă în incinta vulcanizării. Au continuat cu tot felul de amenințări, injurii, l-au lovit și pe fratele meu, au încercat să ne ia telefoanele."
Potrivit polițiștilor, șoferii în cauză aveau actele de transport în regulă, însă acum sunt anchetați pentru distrugere și loviri. Pe de altă parte, activiștii de mediu atrag atenția că aplicația SUMAL, pe care au încercat să o acceseze victimele, are în continuare mari neajunsuri și funcționează, culmea, în favoarea hoților de lemne.
Antoniu Bumb, Asociația DECLIC: „Nu avem alerte satelitare care să ne spună când se taie imediat și nu avem geolocație. La fel de grav, traseul camioanelor este disponibil pe aplicație doar o zi, apoi dispare. Acest lucru le permite transportatorilor să facă mai multe transporturi cu acel aviz de transport, deci să transporte și lemn furat, pentru că din acest moment nu îi mai vede nimeni."
Mihai Goțiu, activist de mediu: „Cred că este un cumul de factori, o incompetență a celor care au implementat acest sistem. Pe de altă parte, este și o presiune foarte mare din partea industriei lemnului, fie că vorbim de administratori privați de pădure, de administratori de stat, ROMSILVA și de firme de exploatare din industria lemnului."
Ministrul Mediului, Barna Tánczos, nu a răspuns joi întrebărilor reporterilor Pro TV pe această temă și a anunțat că abia vineri va avea la Brașov o conferință de presă. Ultima raportare arată că, anual, în România se taie 38,6 milioane de metri cubi de lemn, dintre care 20 de milioane, ilegal.