Denisa, risc de paralizie; Adela, rani la cap; Iulica, moarta. Tara unde zebrele sunt puse degeaba
Toate trei au vrut sa traverseze regulamentar zebre din Cluj si Bucuresti. Trei vieti al caror curs a virat brusc, din cauza unor soferi care au socotit ca legile rutiere sunt facute pentru a fi incalcate.
Toate trei vor trece in statisticile reci ale politiei si vor mari probabil proportia de 15%. Care ne spune cate dintre accidente sunt provocate de fapt de conducatori inconstienti - ce nu au incetinit in zona unei treceri sau nu au oprit nici macar cand au vazut un om pe ea.
Denisa si Adela au fost spulberate de soferul care le-a observat mult prea tarziu. Cei care erau de fata spun ca degeaba a mai calcat pedala de frana.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Prima lovita, o copila surdomuta de 15 ani, a fost proiectata la 30 de metri distanta. Si ea si prietena ei, cu 2 ani mai mare, au fost preluate de ambulante.
Din pacate, daca aruncam o privire la cum se circula pe strazile din orasele tarii, realizam cat de expusi sunt la astfel de accidente, chiar si pietonii care traverseaza ca la carte.
Spre exemplu, in doar cateva minute de filmare la o trecere de pietoni de pe soseaua pantelimon din Capitala observam cum oamenii reusesc cu greu sa traverseze, desi au prioritate.
Fac slalom printre masini, fac semne disperate ca soferii sa-i observe si sa incetineasca sau trec zebra in mare graba, de frica.
In lege scrie ca un sofer care a ucis un om pe trecerea de pietoni risca intre 2 si 7 ani de inchisoare. In majoritatea covarsitoare a cazurilor insa, instantele decid ca vinovatul sa fie condamnat la o pedeapsa cu suspendare.
Magistratii motiveaza ca fapta nu a fost savarsita cu intentie, iar detentia ar face mai mult rau. Cel mai mare rau le-a fost facut insa sutelor de oameni ucisi pe cand incercau sa traverseze regulamentar.
Distanta de la care soferul zareste o trecere si, implicit, un om care traverseaza, este vitala. In functie de ea, are timp sa reactioneze.
Daca circula cu 30 de kilometri la ora si in 20 de metri apare un pieton pe trecere, franeaza, si reuseste sa opreasca masina in timp util.
Daca are 50 de kilometri pe ora, viteza legala intr-o localitate, si observa pe trecere un pieton, cand are mai putin de 20 de metri pana la zebra, masina va lovi pietonul care ar fi ranit.
In situatia in care soferul depaseste viteza legala si nu observa sau nu ia in considerarea marcajul, atunci cand apare pietonul el nu va reusi sa oprasca bloidul la timp iar victima va fi ranita grav sau ucisa.