Spoturi publicitare la autoturisme Dacia, interzise de la difuzare. CNA: Dezinformeaza publicul

Dacia Duster

Mai multe spoturi publicitare care promoveaza autoturisme ale companiei Renault Dacia au fost interzise de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luata marti de CNA.

CNA a considerat ca respectivele clipuri dezinformeaza telespectatorii.

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a analizat, in sedinta de marti, mai multe spoturi publicitare pentru sase modele de automobile Renault, trei modele Chevrolet, doua modele Dacia si un model Mitsubishi, difuzate pe posturi de televiziune, pe parcursul lunii iulie.

CNA a constatat ca in aceste spoturi pretul afisat mare pe ecran este pretul final de achizitie al autoturismului doar in conditiile in care cumparatorul detine trei vouchere (tichete valorice). In caz contrar, pretul de achizitie al autoturismului este mai mare.

De asemenea, conditiile in care cumparatorul poate beneficia de respectiva promotie la autoturismul promovat in spot (pretul mai mic daca are trei vouchere) apar scrise in partea de jos a ecranului, cu litere mici, greu lizibile.

Citește și
Logan 2
PRIMELE IMAGINI necamuflate cu Dacia Logan 2 si Sandero 2, publicate in presa din Franta. FOTO
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Astfel, membrii CNA au considerat ca respectivele spoturi publicitare incalca articolele 93 si 94 din Codul audiovizualului, potrivit carora: "Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale" si "In scopul unei informari corecte, orice informatie sau avertizare continuta intr-o comunicare comerciala audiovizuala se difuzeaza astfel incat aceasta sa fie clar perceputa de public, in special prin asigurarea urmatoarelor masuri: a) sa fie prezentata static, lizibil si pe o durata suficienta, in cazul informatiei difuzate sub forma de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie sa fie de minimum 17 puncte in format SD, definitie standard, respectiv 32 in format HD, inalta definitie; b) sa fie redata la viteza normala de citire".

In consecinta, CNA a decis sa aplice o decizie de intrare in legalitate in privinta respectivelor spoturi publicitare, fapt care presupune ca acestea nu mai pot fi difuzate pe posturile TV pana cand nu vor fi modificate, astfel incat sa respecte legislatia audiovizuala.

De cealalta parte, in sedinta de marti a CNA, un reprezentant al companiei Renault Dacia a spus ca acest program se afla in al cincilea an de derulare.

El a mai spus ca intr-un spot foarte scurt nu pot fi afisate toate informatiile disponibile pe site-ul companiei, referitoare la o promotie.

"Nu este vorba despre rea-vointa, dar nu poti sa afisezi in zece secunde toate informatiile", a mai spus reprezentatul companiei Renault Dacia.

"Ca sa fiti corect fata de publicul cumparator ar trebui sa spuneti care este valoarea voucherului", i-a explicat Ioan Onisei, vicepresedintele CNA.

"Nu poti cere telespectatorului sa citeasca mesaje subliminale complexe", a spus si Mircea Valeriu Deaca, membru al CNA, referindu-se la textul greu de citit care apare in partea de jos a ecranului, in timpul difuzarii spoturilor, si in care se explica faptul ca pretul prezentat mare pe ecran este valabil numai daca eventualul cumparator are trei vouchere.

In decizia sa, CNA a avut in vedere si decizia Comitetului Etic al Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC), potrivit caruia "comunicarea pretului autoturismelor promovate prin sintagma 'la doar ... euro, TVA inclus' incalca prevederile articolului 1.3 litera b din Codul de Practica in Publicitate elaborat de RAC, deoarece pretului mentionat i se adauga si contravaloarea a maxim trei tichete valorice care, daca nu sunt obtinute in urma casarii unor autoturisme, trebuie achizitionate separat de catre consumator".

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Dacia a lansat modelele Dokker si Dokker Van, cu preturi de la 8.700 euro, inclusiv TVA
Dacia a lansat modelele Dokker si Dokker Van, cu preturi de la 8.700 euro, inclusiv TVA

Constructorul auto Automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a lansat marti pe piata romaneasca modelele Dokker si Dokker Van, produse in uzina din Tanger, Maroc, la preturi cuprinse intre 8.700 si 13.600 euro.

PRIMELE IMAGINI necamuflate cu Dacia Logan 2 si Sandero 2, publicate in presa din Franta. FOTO
PRIMELE IMAGINI necamuflate cu Dacia Logan 2 si Sandero 2, publicate in presa din Franta. FOTO

Primele imagini cu modelele Logan 2 si Sandero 2 necamuflate au aparut luni in publicatia franceza L'Automobile Magazine, principala noutate pe langa design-ul nou fiind o noua motorizare economica, propulsorul turbo pe benzina de 0,9 litri si 90 CP.

De marti, doua noi modele Dacia, produse in Maroc, intra pe piata romaneasca GALERIE FOTO
De marti, doua noi modele Dacia, produse in Maroc, intra pe piata romaneasca GALERIE FOTO

Constructorul auto Automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, va lansa marti pe piata romaneasca modelele Dokker si Dokker Van, produse in uzina din Tanger, Maroc.

Recomandări
Israelul atacă Iranul. Explozii puternice și în sudul Siriei
Israelul atacă Iranul. Explozii puternice și în sudul Siriei

Israelul a lansat un atac asupra Iranului ca răzbunare pentru atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute, a declarat ABC News joi seară, citând un înalt oficial american, transmite vineri AFP.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.