Betivii de la volan, o boala fara leac si pedeapsa. Nu mai sunt bani pentru testarea alcoolemiei
Laboratoarele de medicina legala din toata tara isi termina banii din care-si cumparau truse de testare a alcoolemiei.
Deja unele nu mai pot stabili cat de beat este un sofer adus de politisti. S-a ajuns in aceasta situatie halucinanta si periculoasa pentru noi toti din cauza datoriilor.
Ministerul de Interne are de platit 5 milioane de euro, din care a achitat numai 2.400 de euro, dupa cum a anuntat seful de la interne, Mircea Dusa.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Dupa ce sunt prinsi bauti la volan, soferii ajung la un laborator de medicina legala pentru a li se preleva sange. Este dovada ca au baut.
Si acum sa ne imaginam urmatorul scenariu. Dupa atata lupta cu soferul, politistii ajung in fata medicului care le spune ca nu poate face testul. Din aceasta cauza pot fi anulate acuzatiile. Iar soferul inconstient care a condus baut va repeta probabil fapta, daca nu poate fi pedepsit.
Chiar si directorul Institutului de Medicina Legala anunta ca responsabilii nu mai au bani sa cumpere trusele necesare testarii soferilor care au consumat alcool.
Deja in unele judete conducatorii auto nu mai sunt testati. Iar din dosarele anchetatorilor va lipsi tocmai dovada ca sunt vinovati.
S-a ajuns in aceasta situatie dupa ce Ministerul de Interne a acumulat, in ultimii doi ani, 23 de milioane de lei datorie fata de Institutul de Medicina Legala. Si asta pentru ca bugetul pentru plata acestor expertize si analize a scazut dramatic in ultimii trei ani.
Daca in 2010 s-au alocat 28 de milioane de lei, in 2011 au fost doar 9 milioane 700 de mii, iar anul acesta suma a scazut pana la 2.901.000 lei.
Ori aceste expertize si analize sunt parte a unor dosare penale - accidente rutiere, violuri, crime, talharii. Fara ele, infractori periculosi pot scapa si tot fara ele anchetele se lungesc la nesfarsit intarziind trimiterea in judecata a suspectilor.
Poate doar recunoasterea vinei de catre sofer sa ajute la solutionarea unor dosare.
Sursa: Pro TV
Etichete: ancheta, datorii, ministerul de interne, infractiuni, mircea dusa,
Dată publicare:
28-08-2012 20:07