Cine pune monopol pe pelerinaje. Biserica Ortodoxa si agentiile de turism se cearta pe credinciosi
Pelerinajele au devenit motiv de cearta intre Biserica Ortodoxa Romana si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism.
Mai marii bisericii sustin ca unele agentii se folosesc de numele Domnului si organizeaza vizite la locurile sfinte, sub egida patriarhiei, oferindu-le credinciosilor servicii de proasta calitate.
In replica, agentiile de turism se apara si spun ca biserica vrea sa puna monopol pe piata libera.
Biserica ortodoxa sustine ca zeci de credinciosi s-au intors nemultumiti din pelerinajele organizate in Israel, Grecia sau chiar in tara, de agentii care au pretins ca au binecuvantarea patriarhiei, dar care nu le-au oferit conditiile promise.
In replica, agentiile de turism sustin ca biserica greseste, dand vina asupra tuturor agentiilor.
"In cazul in care colegii de la Patriarhie au informatii cum ca astfel de pachete turistice sunt organizate in Romania, ar trebui sa stim si noi si sa actionam impreuna. A trebuit sa intervenim si sa aratam publicului ca agentiile de turism membre ANAT isi desfasoara activitatea corect", a spus Nora Morariu, de la ANAT.
"Probabil conducerea ANAT se simte deranjata de faptul ca Patriarhia Romana organizeaza astfel de pelerinaje, chiar la unele firme de prestigiu se constata anumite ilegalitati. Se colecteaza bani, dar nu se mai elibereaza factura sau chitanta fiscala", a spus parintele Stoica.
Agentiile de turism se plang de influenta pe care o au preotii asupra celor care vor sa ajunga la locurile sfinte. De altfel, intr-un comunicat, patriarhia le recomanda pelerinilor sa apeleze la birourile infiintate de biserica ortodoxa, pentru ca acestea ar urmari, in primul rand, folosul duhovnicesc.
Potrivit Ministerului de Finante, agentia de turism a Patriarhiei Romane, a inregistrat anul trecut un profit de 122 de mii de lei.
Sursa: Pro TV
Etichete: scandal, ANAT, Biserica ortodoxa, pelerinaje,
Dată publicare:
22-10-2013 19:32