Scandal la bordul unei curse Tarom spre Amsterdam, provocat de un barbat nervos. "Echipajul a aplicat procedura standard"
Un roman, care a provocat scandal intr-o cursa Tarom care circula pe ruta Bucuresti - Amsterdam, a fost imobilizat de alti pasageri pana la destinatie. Incidentul a provocat o intarziere de 30 de minute a cursei de intoarcere in Capitala.
Potrivit Tarom, evenimentul s-a petrecut pe cursa RO 363, OTP-AMS, de miercuri, care a decolat din Bucuresti la ora 15:20. Echipajul a anuntat producerea incidentului dupa aterizarea de la Amsterdam.
In timpul zborului, unul din pasageri s-a ridicat si a inceput sa strige catre membrii echipajului si ceilalti pasageri "Unde mi-e copilul?". El a fost avertizat, conform procedurii Tarom, atat verbal, cat si in scris, de echipajul de cabina si a comandantului aeronavei cu privire la posibilitatea de a solicita aterizarea de urgenta pe un aeroport de pe ruta.
Pasagerul s-a mai linistit dupa toate avertismentele primite, dar dupa aterizare a devenit din nou violent. Cativa pasageri au intervenit si l-au imobilizat pe scaun, cu centura de siguranta.
Comandantul aeronavei a cerut interventia autoritatilor aeroportului Schipol, iar pasagerul a fost preluat de catre acestea.
Zborul Tarom a aterizat la timp la Amsterdam, insa cursa de intoarcere a avut o intarziere de 30 de minute.
Georgeta Dinu, purtator de cuvant al Tarom, a declarat: "Evenimentul (capturat in film si pe fotografii) s-a petrecut pe cursa RO 363, OTP-AMS, din data de 29 aprilie, (ora decolare 15.20 LT) si a fost raportat de catre membrii echipajului dupa aterizarea pe aeroportul de plecare.
Este un tip de eveniment pentru care operatorii aerieni sunt pregatiti sa faca fata si sunt in acelasi timp obligati sa dezvolte proceduri specifice in Manualele de Operatiuni; totodata companiile aeriene trebuie sa asigure pregatirea necesara membrilor echipajului astfel incat acestia sa fie capabili sa reactioneze corect si profesionist la acest gen de evenimente, pentru siguranta pasagerilor.
In cazul de fata, echipajul a aplicat procedura standard descrisa in Manualul de Operatiuni si a urmat pasii prevazuti pentru adresarea acestor situatii in timpul zborului: avertizare verbala si scrisa din partea echipajului de cabina si a comandantului aeronavei cu privire la posibilitatea de a solicita aterizarea de urgenta pe un Aeroport de pe ruta.
Dupa aceasta avertizare, pasagerul a dovedit o oarecare intelegere a situatiei, insa dupa aterizare a devenit din nou violent, fapt care a generat interventia spontana a catorva pasageri pentru a-l calma.
Comandantul aeronavei a solicitarea asistenta Autoritatilor aeroportului Schipol, este o procedura standard si a fost fireasca in situatia data, iar pasagerul a fost preluat de catre autoritati la sosire.
Zborul 363 a aterizat la timp pe aeroportul din Amsterdam iar zborul de intorcere AMS-OTP a avut o intarziere de 30 minute.
Compania TAROM va raporta incidentul catre autoritati in conformitate cu reglementarile in vigoare."
In urma unei anchete, se va stabili daca barbatul are o problema medicala sau daca a facut scandal in mod voit. In aceasta ultima situatie, ar putea sa i se aplice interdictia de a mai zbura cu Tarom.
Cazul a fost raportat de reprezentantii companiei si la Autoritatea Aeronautica Civila Romana.