Intarzieri de pana la 14 ore pe aeroportul Henri Coanda. Ceata a dat peste cap programul zborurilor
Sase curse aeriene cu destinatia Bucuresti, dintre care cinci interne si una dinspre orasul cipriot Larnaca, inregistreaza, marti dupa-amiaza, intarzieri la aterizare pe Aeroportul "Henri Coanda", din cauza cetii.
Noua judete din sudul tarii s-au aflat sub cod galben de ceata. Pe arii extinse din judetele Olt, Giurgiu, Ialomita, Calarasi, Teleorman, Ilfov dar si in sudul judetelor Buzau si Dambovita vizibilitatea a fost foarte scazuta. S-a circulat greu si pe autostrazile A1, A2, A3 dar si pe drumurile europene si nationale din aceste zone. Iar vestile proaste nu se termina, codul galben de ceata care este valabil in aceasta seara va fi cel mai probabil prelungit de meteorologi pentru sudul si estul tarii.
Aceste conditii au creat mari dificultati si pe aeroportul international din Otopeni, unde intarzierile s-au numarat cu orele.
Astfel, la 16.30, aveau intarzieri cinci zboruri interne (una Timisoara - Bucuresti si cate doua Cluj - Bucuresti si Iasi - Bucuresti) si unul international (Larnaca - Bucuresti), acesta din urma fiind redirectionat pe Aeroportul "Mihai Kogalniceanu", de unde a decolat catre Aeroportul International "Henri Coanda".
De asemenea, din cauza conditiilor meteo nefavorabile, compania Tarom a anulat cursele ROT 605/606 Bucuresti - Timisoara - Bucuresti, ROT 643/644 Bucuresti - Cluj - Bucuresti si ROT 705/706 Bucuresti - Iasi - Bucuresti.
Toate celelalte curse aeriene se desfasoara conform programului de zbor, potrivit sursei citate
Aeroportul International Otopeni s-a transformat astazi intr-o mare sala de asteptare. Avioanele au avut intarzieri atat la aterizare cat si la decolare.
Cursa de la Chisinau a plecat abia dupa 14 ore. Asa ca pasagerii au avut de ales, fie sa doarma pe scaune, fie sa-si caute alte curse.
Aeroportul Otopeni are un sistem special de dirijare a aeronavelor care le permite sa receptioneze un semnal venit de la sol. Astfel, pilotul este ghidat cu multa acuratete de aparate si practic nu are nevoie sa vada pista.
Aeronavele mai vechi, care nu vad acest sistem au doua solutii: fie sa astepte sa se ridice ceata de pe aeroport, fie sa aterizeze in alta parte. In ambele cazuri vor avea intarzieri.
Pentru ca vor fi in continuare probleme autoritatile le recomanda pasagerilor sa ajunga la timp pe aeroport, pentru a nu incurca si mai mult operatiunile de imbarcare.