Salariu de 4.500 lei, cazare gratuită, dar nu găsesc angajați. Criză în mai multe orașe din țară

×
Codul embed a fost copiat

Criza forței de muncă afectează sistemul de transport public din marile orașe.

Firmele nu mai găsesc șoferi profesioniști, așa că unele autobuze stau în garaje, pentru că nu are cine să le conducă. Iar pe traseu sunt mai puține mijloace de transport în comun, care vin mai rar și pasagerii sunt nevoiți să urce claie peste grămadă.

Scenele cu oameni înghesuiţi în mijloacele de transport în comun, la orele de vârf, sunt frecvente în Timişoara.

Aglomeraţia apare pentru că societatea de transport nu poate să scoată pe traseu toate autobuzele pe care le are în garaje. Din cele 77 de vehicule, circulă doar 46. Pe restul nu are cine să le conducă.

Călător: "Nu vin la timp. Zice că vine la şi 30, şi la şi 30 arată că vine la şi 54. S-a întâmplat să nu mă duc la şcoală din cauza asta."

Citește și
Euro
Investiție gigant lângă București. Ce construiesc danezii la Bolintin și câți oameni angajează

Conducerea societăţii de transport public din Timişoara spune că are nevoie urgent de cel puţin 20 de şoferi. Deşi e pregătită să le ofere salarii mari, până acum nu a venit nimeni să se angajeze.

Nicu Bitea, director societatea de transport public Timișoara: "Un şofer dacă munceşte poate să câştige un venit minim de 4.000 - 4.500 de lei lunar. Le oferim şi cazare.”

Nici compania de transport public din Iaşi nu găseşte şoferi pentru autobuze.

Cristian Stoica, director compania de transport public Iași: "Avem un deficit de 30-40 de şoferi. Ceilalţi conducători fac ore suplimentare."

Iulian Panțîru, angajat CTP Iași: "Suntem puţini, ore se fac multe, liber puţin. Sâmbătă o să am a doua zi liberă din luna asta, deci 2 libere pe lună. Stăm aici tot timpul, e greu."

Situaţia este aceeaşi şi în Braşov - unde ar fi nevoie de 30 de şoferi pentru autobuze.

Silviu Ștefan, purtător de cuvânt RATB Brașov: "Aproape toţi conducătorii noştri auto fac ore suplimentare în cadrul limitelor legale, însă ei sunt solicitaţi să facă ore suplimentare şi sunt plătiţi pentru acest lucru. Vor avea venit în jurul 3100- 3200 de lei, net, bani în mână."

Potrivit Uniunii Transportatorilor Rutieri, ţara noastră se confruntă cu o criză de şoferi cu atestat profesional. Deficitul este de aproape 40 de mii.

România a ajuns în această situaţie după ce mulţi dintre şoferii cu experienţă au plecat în străinătate. Afară, un şofer de camion poate câştiga 2.200 de euro pe lună, iar unul de autobuz primeşte între 1.500 şi 1.800 de euro pentru doar 6 ore de muncă pe zi.

 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Soluţia originală a unui primar care n-a găsit muncitori ”Tinerii au plecat în Germania, Spania, Italia”
Soluţia originală a unui primar care n-a găsit muncitori ”Tinerii au plecat în Germania, Spania, Italia”

România trece printr-o criză acută de forţă de muncă, mai ales în mediul rural. În lipsa unor soluţii concrete, oamenii în putere de la sate au plecat în Occident, aşa că fermierii găsesc cu greu zilieri.

Investiție gigant lângă București. Ce construiesc danezii la Bolintin și câți oameni angajează
Investiție gigant lângă București. Ce construiesc danezii la Bolintin și câți oameni angajează

Investiţia de 45 milioane de euro va crea 150 de noi locuri de muncă, potrivit companiei.

Companiile care își plătesc angajații să demisioneze. Una dintre ele are birouri și în România
Companiile care își plătesc angajații să demisioneze. Una dintre ele are birouri și în România

Uneori un loc de muncă nou poate fi jobul visurilor, alte ori poate fi mai rău ca jobul anterior, dar nu toată lumea își permite să plece. Asta în cazul în care compania nu te plătește să pleci.

Reacția unui tânăr cu 2 clase când i se propune un loc de muncă într-o fabrică de textile
Reacția unui tânăr cu 2 clase când i se propune un loc de muncă într-o fabrică de textile

România ultimilor 30 de ani a pierdut poate cea mai mare comoară. Forţa de muncă calificată!

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Varianta candidatului comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pusă sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.