S-au încins spiritele pe rețelele de socializare odată cu apropierea alegerilor. Postările primarilor și viitorilor candidați
S-au încins rețelele de socializare odată cu apropierea alegerilor. Actualii edili și viitorii candidați se întrec în transmisiuni în direct și postări. Unii furnizează conținut zilnic, fie că se filmează când se toarnă asfalt, fie că sunt la petreceri.
Au inclusiv echipe care îi ajută și pun chiar clipuri montate pe muzică. De altfel, specialiștii confirmă că a crescut conținutul politic de pe internet.
Narcis Petre Remetea, primar Tismana: „Acum suntem pe ulița Pisoi, salutăm pe domnul cu grederul”.
Primarul din Tismana este unul dintre edilii cu experiență pe rețelele de socializare. Nu se sfiește să intre în direct, de oriunde s-ar afla.
Narcis Petre Remetea, primar Tismana: „Gașca mea nu poate să stea liniștită”.
Narcis Petre Remetea, primarul orașului Tismana: „Avem și recenzii pozitive și negative, și de acolo ne culegem informația”.
Colegul sau din Călărași, județul Dolj, spune că a postat zi de zi, în ultimele o mie de zile.
Sorin Sandu, primarul din Călăraşi: „Vă salut. Suntem în curbă 'la 3 măgari'”.
Strategia, susține primarul, i-a fost de ajutor la ultimele alegeri. Așa că acum nu se ridică din pat, până nu postează ceva.
Sorin Sandu, primarul comunei Călărași: „Postez la 6-7 dimineața maxim. Peste noapte îți vin cele mai potrivite gânduri”.
Edilii foarte activi se filmează des singuri, dar apelează și la subalterni, precum Aleodor Sobolu, primarul localității Orţişoara, din Timiș.
Marius Traian Irinici, secretarul general al Primăriei Orțișoara: „Am zis să prind cât mai mult în cadru, nu mă pricep”.
Aleodor Sobolu, primarul comunei Orțișoara: „Hmmm, nu știu care sunt. Ce facem noi”.
În ultima perioadă au început să folosească des rețelele sociale și cei care abia intrau pe ele. Unul dintre ei este prefectul de Gorj.
Iulian Popescu, prefectul de Gorj: „O altă groapă de gunoi clandestină”.
Iulian Popescu, prefectul de Gorj: „Sunt cazuri în care filmarea se face spontan, pe loc, sunt cazuri în care echipa care e cu mine filmează”.
Și primarul din Petroșani și-a intensificat activitatea online.
Tiberiu Iacob Ridzi, primarul orașului Petroșani: „Vă mulțumesc pentru atenție și vă doresc o zi bună!”.
Localnic: „Era aici. Făcea live cu drumul, e bine, e frumos, dar eu am rămas fără gaz”.
Iar rețelele oferă acum mai multe avantaje ca în trecut. Dacă subiectul abordat într-un video atrage multe vizualizări, ajunge la mai multe persoane, fără să fie necesară vreo investiție financiară.
Alexandru Negrea, consultant social media: „O parte din conținutul ăla va fi pe interesele audienței, dar el e gândit să funcționeze, să se viralizețe, să obțină reach organic”.
Totuși, cei care vor să fie văzuți de cât mai mulți oameni, trebuie să plăteasca pentru promovare.