Rutele pe care va funcționa trenul metropolitan promis de Nicușor Dan. Când vor circula primele garnituri și durata cursei

Nicusor Dan
Inquam Photos / Ciprian Petcut

Trenul metropolitan anunțat de Nicușor Dan pentru București, care să lege zonele axiale ale Capitalei, nu va porni din stații mai devreme de sfârșitul anului 2023. Există deja o infrastructură, în mare parte, dar care are nevoie de modernizări.

Proiectul trenului metropolitan promis de primarul Capitalei va cuprinde patru rute - București Nord - Scroviștea, București Nord – Obor, București Nord – București Vest, București Vest - Obor , a explicat pentru Hotnews dr. ing. Szentes Iosif, coordonatorul proiectului, din cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov.

De abia la sfârșitul anului următor vor circula primele trenuri metropolitane, pe două rute, București Nord - Scroviștea și București Nord – Obor. Restul magistralelor ar urma să fie funcționale până la finalul anului 2026, a apreciat coordonatorul proiectului.

O primă problemă a fost deja identificată, și anume trecerile la nivel cu calea ferată, unde se produc deja ambuteiaje serioase în trafic. Va fi și mai rău dacă traficul feroviar se va dubla, iar un exemplu concret este bariera din Andronache, a precizat dr. Szentes Iosif, pentru sursa citată.

Există deja o primă linie de tren metropolitană, dar nu a fost realizată de Primăria Capitalei, iar aceasta a fost foarte bine primită de publicul călător, a spus coordonatorul proiectului. „Prima rută, București Nord - Aeroportul Otopeni, deja funcționează. Sunt 72 de trenuri pe zi, 36 într-o într-o direcție, 36 în sens invers, operate de 2 operatori, un operator național și încă un operator privat” a mai spus dr. ing. Szentes Iosif.

Citește și
nicusor dan
Nicuşor Dan afirmă că îşi doreşte un nou mandat de primar general al Capitalei

Rețeaua de trenuri metropolitane

Cât vor dura călătoriile dintr-un punct în altul

Coordonatorul proiectului rețelei de trenuri metropolitane a făcut publice și estimările cu privire la durata călătoriei. „De la Gara de Vest Obor până la Obor vei face cam 44 de minute. De la Gara de Nord până la Gara de Vest faci 16 minute. De la Gara de Nord până la Obor încă 30 de minute. Din Militari la Obor nu poți să ajungi cu mașina în acest timp. De la București Nord către Obor, inițial, am prevăzut tren la 60 de minute. Către Vest la 60 de minute, dar între Vest și Obor, fiindcă se suprapun rutele, frecvența ar fi la 30 de minute”, a declarat Szentes Iosif.

Mai multe detalii, pe Hotnews.ro

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Nicușor Dan sesizează DNA pentru primele ilegale date la CSM București. Gabriela Szabo ar fi încasat 200.000 lei
Nicușor Dan sesizează DNA pentru primele ilegale date la CSM București. Gabriela Szabo ar fi încasat 200.000 lei

Nicușor Dan va sesiza DNA cu privire la primele acordate ilegal la CSM București, o mare parte din bani- aproape 200.000 lei- ajungând la directorul general al clubului din subordinea Primăriei Generale, fosta mare sportivă Gabriela Szabo.  

Nicuşor Dan afirmă că îşi doreşte un nou mandat de primar general al Capitalei
Nicuşor Dan afirmă că îşi doreşte un nou mandat de primar general al Capitalei

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a subliniat, miercuri, că îşi doreşte un nou mandat, explicând că investiţiile cer timp.

Bucureștenii vor putea să folosească un bilet sau abonament unic pentru transportul public. Ce preț va avea
Bucureștenii vor putea să folosească un bilet sau abonament unic pentru transportul public. Ce preț va avea

După modelul altor capitale europene, și regiunea București-Ilfov va avea un bilet unic pentru transportul public. Călătorii vor putea merge cu autobuzul, tramvaiul, metroul și chiar trenul metropolitan cu un singur abonament.

Trenul metropolitan București-Ilfov va costa 600 de milioane de euro
Trenul metropolitan București-Ilfov va costa 600 de milioane de euro

În 5 ani, Bucureștiul ar urma să aibă un tren metropolitan după modelul metrourilor de suprafață din marile capitale europene.

TPBI: Trenul metropolitan Bucureşti-Ilfov va putea fi folosit din 2024
TPBI: Trenul metropolitan Bucureşti-Ilfov va putea fi folosit din 2024

Trenul metropolitan Bucureşti - Ilfov va putea fi folosit din 2024, alături de autobuze, troleibuze, tramvaie şi metrou, potrivit unui comunicat al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI), citat de Agerpres.

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.