Românii vor putea merge cu operatori feroviari diferiți pe baza aceluiași bilet

Tren spre mare

Pasagerii vor putea, în doi ani, să schimbe în baza unui bilet mai multe trenuri până la destinaţia finală, chiar dacă aparţin unor operatori feroviari diferiţi, a anunțat luni Autoritatea pentru Reformă Feroviară (AFR).

Potrivit unui comunicat al ARF, dat luni publicităţii, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a fost semnat, joi, contractul de finanţare pentru realizarea proiectului "Sistem integrat, bază de date unică şi furnizare de informaţii privind sistemul de ticketing al operatorilor de transport feroviar de călători".

Contractul a fost încheiat între ARF, în calitate de beneficiar, şi MTI, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport.

De asemenea, vineri, a fost semnat contractul de prestare servicii pentru proiectul respectiv, de către reprezentanţii ARF, în calitate de achizitor, şi ai societăţii Informatica Feroviară, în calitate de prestator.

Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă asigurarea interoperabilităţii sistemelor de ticketing pe care operatorii de transport feroviar public de călători le deţin.

Citește și
De ce este un eșec linia ferată de 100 de mil € de la Gara de Nord la aeroport. Românii o folosesc ”din pură curiozitate”
De ce e un eșec linia ferată de 100 de mil € de la Gara de Nord la aeroport. Românii o folosesc ”din pură curiozitate”
Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

Totodată, proiectul va contribui la îmbunătăţirea capacităţii ARF de monitorizare a indicatorilor utilizaţi în contractele de servicii publice şi va înlesni transparentizarea şi eficientizarea compensaţiei de serviciu public acordată de la bugetul de stat operatorilor de transport feroviar de călători din România.

Rezultatele aşteptate, conform contractului de servicii încheiat cu Informatica Feroviară, sunt: dezvoltarea şi implementarea soluţiei software, Sistem de Colectare, Asamblare şi Verificare Date Indicatori Serviciu Public şi Calculul automat al subvenţiilor acordate operatorilor de transport feroviar de călători, pentru îndeplinirea funcţiilor de raportare şi verificare a indicatorilor stabiliţi pentru acordarea subvenţiilor de serviciu public în transportul feroviar de călători; dezvoltarea şi implementarea soluţiei software, Platformă emitere electronică de bilete la trenurile de călători în trafic intern, care va fi pusă la dispoziţie de Autoritatea pentru Reformă Feroviară operatorilor de transport feroviar de călători.

 

Proiect de 6,1 milioane lei

 

Valoarea totală a proiectului este de 6,166 milioane de lei, finanţarea fiind distribuită astfel: 4,132 milioane de lei (85%) contribuţia Uniunii Europene, 729.216,45 lei (15%) contribuţia Guvernului, iar 1,304 milioane de lei cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

"Semnarea acestui contract - alături de cel prin care se stabileşte Obligaţia de Serviciu Public - reprezintă un pas înainte în transparentizarea şi eficientizarea activităţilor legate de alocarea compensaţiei de serviciu public, acordată de la bugetul de stat operatorilor de transport feroviar de călători şi, totodată, consolidează, activitatea principală şi permanentă a ARF, aceea prin care sunt încheiate şi gestionate Contractele de Servicii Publice. Astfel, se realizează o obligaţie anterioară, asumată de minister, prin HG 74/2012 şi HG 231/2016, în care se prevedea existenţa sistemului de ticketing integrat pentru transportul feroviar de călători", a declarat preşedintele ARF, Gigi Gavrilă.

Perioada de implementare a proiectului este 1 iunie 2021 - 31 mai 2023.

Proiectul este finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, iar cofinanţarea este asigurată de la bugetul de stat.

Articol recomandat de sport.ro
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Citește și...
Un tren plecat din București a rămas fără frâne în drum spre Craiova. Controlorul s-a panicat și nu găsea frâna de mână
Un tren plecat din București a rămas fără frâne în drum spre Craiova. Controlorul s-a panicat și nu găsea frâna de mână

Un tren plecat din București a rămas fără frâne în drum spre Craiova. Controlorul panicat nu găsea frâna de mână

De ce e un eșec linia ferată de 100 de mil € de la Gara de Nord la aeroport. Românii o folosesc ”din pură curiozitate”
De ce e un eșec linia ferată de 100 de mil € de la Gara de Nord la aeroport. Românii o folosesc ”din pură curiozitate”

Avem tren spre aeroport dar nu prea îl folosește nimeni. La 5 luni de la inaugurare garniturile care fac legătura dintre Gara de Nord și cel mai mare aeroport al țării circulă mai mult goale.

Conductorul unui tren de mare viteză a plecat la toaletă în timp ce transporta 160 de pasageri cu 150 de kilometri pe oră
Conductorul unui tren de mare viteză a plecat la toaletă în timp ce transporta 160 de pasageri cu 150 de kilometri pe oră

Politistii au gasit 20.000 de euro ingropati in curtea unei case. Au mers apoi la a doua locatie si au gasit „comoara”

Recomandări
Arma NATO care va tranzita România pentru a ajunge în Ucraina. MApN îi va asigura combustibilul
Arma NATO care va tranzita România pentru a ajunge în Ucraina. MApN îi va asigura combustibilul

Între timp, apărarea Ucrainei suferă din cauza stocurilor tot mai mici de muniție. Un ajutor substanțial este pe drum din Finlanda, stat care a aderat la NATO anul trecut.

PSD și PNL s-au înțeles: Cătălin Cîrstoiu va fi candidatul comun al Coaliției la Primăria Capitalei
PSD și PNL s-au înțeles: Cătălin Cîrstoiu va fi candidatul comun al Coaliției la Primăria Capitalei

După aproape aproape ore de discuții, coliția de Guvernare a decis luni seară că medicul Cătălin Cîrstoiu este candidatul PSD-PNL pentru Primăria Capitalei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri
Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.