Românii preferă mașinile SH și fac reparații ieftine. Pericolele la care se expun
Maşinile second-hand se înmulţesc pe şoselele din România, dar şi mai grav este că unii proprietari aleg pentru reparaţii cele mai ieftine piese şi servicii, avertizează mecanicii auto.
6 din 10 maşini aflate în circulaţie au peste 10 ani. Iar piesele de calitate îndoielnică, sau defectele ascunse, cresc riscul de accidente rutiere grave.
În 2018, în România s-au înmatriculat 473.000 de maşini second-hand, după ce în 2017 s-au înscris 520.000, potrivit datelor Direcţiei de Înmatriculare a Vehiculelor. N-ar fi atât de rău dacă şoferii ar avea grijă de aceste maşini şi nu ar alege variantele cele mai ieftine pentru reparaţii, spun mecanicii auto.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Parcul auto din România depăşeşte 6 milioane de maşini şi este cu 4 ani mai bătrân decât întregul parc auto al UE. Şase din zece maşini sunt mai vechi de 10-12 ani, iar mai bine de jumătate dintre proprietari îşi repar[ maşinile în service-uri de cartier.
Mecanicii auto confirmă faptul că multe reparaţii se fac prost chiar la cererea proprietarului.
Iorganda Olimpiu, administrator Service auto: "Multe maşini apar cu piese de la dezmembrări, recunoaştem piesele pentru că sunt vopsite şi noi le vedem. Foarte multe maşini apar cu catalizatoarele tăiate anulate!"
Mai mult de jumătate dintre maşinile second-hand pot avea vicii ascunse şi se întâmplă ca accidentele de circulaţie să se producă din această cauză, spun poliţiştii.
Numărul sporit de accidente duce automat la scumpirea asigurărilor.
Delia Trăistaru, specialist asigurări: "Pentru maşinile mai vechi preţul primei este practic un factor coroborat cu capacitatea cilindrică a motorului şi istoricul de bonus sau malus ale şoferului, respectiv anii consecutivi fără daune sau anii cu incidente în trafic."
Proprietarii service-urilor auto spun că ar exista soluţii pentru a nu mai permite acestor autoturisme periculoase să circule pe drumurile publice.
Iorganda Olimpiu, administrator Service auto: "Ar trebui să intervină RAR-ul cumva să ne ajute să avem o bază de date cu reparaţii comune la nivel naţional. Cred că ar fi cea mai bună soluţie."
Anul trecut a fost înmatriculat şi un număr record în ultimii 10 ani de maşini noi: peste 130.000 - cu 23% mai multe decât în anul anterior, informează Asociaţia Constructorilor de Automobile din România.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!