Românii, printre europenii care au cel mai mult de suferit de pe urma zborurilor anulate sau întârziate. Ce s-a întâmplat
România figurează între cele trei țari din Europa cu cele mai multe zboruri întârziate sau anulate în această vară. Datele sunt furnizate de o companie europeană care se ocupă cu recuperarea compensațiilor pentru pasageri.
Datele arată că 3% din totalul zborurilor au fost anulate sau au avut o întârziere, mai mare de 3 ore. La nivel european companiile aeriene trebuie să le plătească în total pasagerilor peste 2 miliarde de euro.
Marți, la ora prânzului, pe aeroportul Henri Coandă, trei curse aveau o întârziere mai mare de 30 de minute. În lunile de vară însă, lucrurile au stat mult mai rău.
Călător: „Am avut întârziere de o oră. A fost timpul urât, a fost o perturbație foarte puternică și a fost urât”.
Călător: „Am pățit când am fost în Mallorca. 8 ore au întârziat, nici acum n-au plătit despăgubirile”.
Peste 1.000 de curse au avut întârzieri doar pe Aeroportul Otopeni
România, alături de Ungaria și Luxemburg este țara cu cea mai mare rată de întârzieri și zboruri anulate. 3% dintre zborurile din lunile iunie - august au avut o întârziere mai mare de 3 ore.
Pe aeroportul Otopeni în lunile de vară au fost 33.000 de zboruri, ceea ce înseamnă că aproximativ 1.000 de curse au fost anulate sau au decolat mai târziu cu cel puțin 3 ore.
Teodor Postelnicu, purtător de cuvânt al Companiei Aeroporturi București: „Întârzieri putem să spunem că sunt zilnice. Permanent sunt discuții cu operatorii aerieni, practic partenerii noștri și încercam să minimizăm pe cât se poate disconfortul pasagerilor, astfel încât să fie cât mai puțin întârzieri, cât mai puține anulari”.
Cei care au o întârziere mai mare de 3 ore sau li se anulează zborul pot să primească despăgubiri de la companiile aeriene. În funcție de distanța zborului, oamenii obțin o compensație cuprinsă între 250 și 600 de euro. Numai la ANPC au ajuns în ultimele luni în jur de 500 de plângeri. Sunt și firme private gata să îi ajute pe pasageri și care au foarte multe solicitări.
Ramona Colea, reprezentanta unei firme de airclaim: „În fiecare vară crește numărul acestora și crește și ceea ce reclamă pasagerul. Zilnic vin să spunem aproximativ 50 de pasageri. Fiecare cerere are inclusă o medie de 3 pasageri în aplicație, iar media cheltuielilor generată de întârziere este de aproximativ 300 de euro, asta înseamnă bilet nou, cazare, masa, transport”.
Pe toate aeroporturile din Uniunea Europeana au fost programate 3,2 milioane de zboruri însă 60.000 dintre acestea au fost anulate sau au avut întârzieri mari.
Sursa: Pro TV
Etichete: avioane, intarzieri zboruri, Aeroportul Otopeni,
Dată publicare:
01-10-2024 20:01