Rezultatele IAB ROADS 2021 Full Year: Un an bun pentru publicitatea online
Conform celei mai recente ediții a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Adspend Study) valoarea pieței de publicitate digitală în anul 2021 a depășit 1,280,996,574 lei (aprox 260 mil Eur), în creștere cu 42% comparativ cu 2020.
Cel mai mare procent al veniturilor din publicitatea online este alocat de Mobile Advertising (65% (comparativ cu 61% in 2020) iar Programmatic advertising reprezintă 14% din totalul pieței (la același nivel cu anul precedent).
Al doilea semestru al anului trecut a înregistrat o scădere de 3% față de primele 6 luni însă valoarea (629,635,118 lei) a fost cu 9% mai mare decât aceeași perioadă a anului 2020.
Și în 2021 industria cu cele mai mari investiții în publicitate online este Cosmetics and Toiletries, urmată de domeniul Auto, Household equipment, Pharmaceutical & healthcare si Online retail
La fel ca în cei 3 ani anteriori, Traditional MCel mai mare procent al veniturilor din publicitatea online este alocat de Mobile Advertising (65% (comparativ cu 61% în 2020) iar Programmatic advertising reprezintă 14% din totalul pieţei (la acelaşi nivel cu anul precedent).
Al doilea semestru al anului trecut a înregistrat o scădere de 3% faţă de primele 6 luni însă valoarea (629,635,118 lei) a fost cu 9% mai mare decât aceeaşi perioadă a anului 2020.
Şi în 2021 industria cu cele mai mari investiții în publicitate online este Cosmetics and Toiletries, urmată de domeniul Auto, Household equipment, Pharmaceutical & healthcare şi Online retail.
La fel ca în cei 3 ani anteriori, Traditional Mobile îşi alocă de departe cel mai mare segment al investiţiilor. Tradiţional Mobile raportează cea mai mare rată de creştere în 2021 vs. 2020 (57%).
Piaţa românească de digital în context european
Şi pe plan European piaţa de publicitate online a înregistrat cel mai bun an de până acum - cu o creştere de 30.5% faţă de 2020 până la o valoare totală de 92 mld Eur.
Datele ROADS potifi accesate acum în format dinamic prin PowerBI
Începând cu ediţia aferentă anului 2020, datele ROADS sunt prezentate folosind PowerBI. Astfel, datele sunt prezentate mult mai vizual, cu o valoare adăugată considerabilă la nivel de interpretare. Printre avantajele noului mod de prezentare se numără: prezentarea dinamică a datelor, mai multe conturi individuale disponibile pentru membrii IAB, pentru participanţi sau pentru industrie (contra cost), formă de prezentare vizuală uşor de urmărit şi analizat, valoare adăugată în analiza de business şi în previziunile de spending al bugetelor în industria online, facilitarea obţinerii de insighturi rapide pentru echipa de digital, clienţi etc.
Accesul la datele ROADS este gratuit (în limita a 2 conturi) pentru membrii IAB România şi pe bază de abonament pentru non-membri. Companiile participante la ROADS şi care nu sunt membre IAB beneficiază de tarife preferenţiale.
Companiile care nu sunt încă membre IAB pot achiziționa acest raport și sunt invitate să contacteze IAB România în acestă privință, la [email protected]