Revolut lansează noi funcţii de securitate pentru prevenirea fraudelor. Ce vor putea face clienții dacă li se fură telefonul

Revolut a introdus trei noi funcţii care au fost integrate în hub-ul de securitate, Revolut Securitate, pentru protejarea fondurilor de fraude şi în cazul unui furt al telefonului.
Compania a dezvoltat aceste funcţii ca răspuns la creşterea recentă a numărului de furturi de telefoane mobile, în marile oraşe în special, şi la ameninţarea continuă a înşelătoriilor de tip phishing, care afectează sectorul serviciilor financiare în general, potrivit unui comunicat de presă, citat de Agerpres.
„Aceste ameninţări au repercusiuni importante în industria financiară şi reprezintă principalul motiv pentru care Revolut îşi extinde paleta de soluţii de prevenire a fraudelor, în special a fraudelor neautorizate, ce se produc atunci când o tranzacţie este realizată de o terţă parte, fără acordul deţinătorului cardului", precizează compania.
Cum poți declara furtul
În cazul în care un client îşi pierde telefonul sau acesta este furat, este prioritar ca datele de acces la aplicaţia de banking, datele personale şi alte informaţii importante de pe telefon să fie cât mai bine protejate. De aceea, Revolut adaugă posibilitatea ca orice client să poată raporta imediat furtul telefonului mobil şi să îşi protejeze informaţiile financiare, cu ajutorul funcţiei Telefon pierdut.
Clienţii pot accesa secţiunea www.revolut.com/report-lost-device de pe laptop/ calculator sau pot solicita unui prieten care foloseşte Revolut să acceseze această secţiune, pentru a face raportarea cât mai repede cu putinţă. Indiferent de modalitatea de contactare aleasă, de pe laptop sau în aplicaţie, utilizatorii vor avea de parcurs următorii paşi: selectarea echipamentului sau a cardurilor pe care vrea să le blocheze, confirmarea identităţii cu un selfie, schimbarea parolei.
Cum stopează Revolut atacurile sofisticate
Atacurile sofisticate bazate pe inginerie socială, cunoscute şi sub denumirea de phishing, le permit escrocilor să colecteze informaţii care le pot permite accesul la conturile bancare ale utilizatorilor. Pentru a preveni aceste situaţii nedorite, Revolut utilizează autentificarea multifactorială, inclusiv verificările bazate pe date biometrice. Cu ajutorul funcţiei "Logare echipament secundar" clientul va primi imediat notificări dacă altcineva încearcă să acceseze conturile acestuia. Utilizatorul poate să ia măsuri imediat şi, folosind recunoaşterea facială (datele biometrice), poate să restricţioneze accesul la celălalt echipament, iar, ulterior, să updateze parola.
În curând, cu ajutorul funcţiei "Limitele de tranzacţionare" clienţii vor putea să stabilească restricţii pentru conturile lor, pentru plăţile cu cardurile sau transferuri, care se vor reseta la fiecare 24 de ore. Această funcţie poate împiedica răufăcătorii să transfere toate fondurile din conturile utilizatorilor, în cazul excepţional în care ar putea avea acces la acestea. Clienţii vor putea modifica aceste limite prin identificare biometrică.
"Limite de tranzacţionare" şi "Protecţia fondurilor", care a fost lansată în 2024, constituie un nivel suplimentar de control.
"Prin implementarea acestor funcţii noi, ne propunem să întărim protecţia fondurilor deţinute de clienţii noştri, în cazul în care aceştia ar fi victimele unor escroci lipsiţi de scrupule", a declarat Woody Malouf, director general (Global Financial Crime) Revolut.
În 2023, Revolut a prevenit fraude estimate la peste 475 de milioane de lire sterline, compania lucrând constant la actualizarea mecanismelor de protecţie pentru a fi cu un pas înaintea escrocilor. De asemenea, compania colaborează cu autorităţi guvernamentale şi cu alte companii de tehnologie pentru a combate fraudele şi a asigura un mediu digital sigur pentru toţi utilizatorii.
Serviciile bancare în Spaţiul Economic European (SEE) sunt oferite de Revolut Bank UAB, o bancă înregistrată în Republica Lituania, autorizată şi supravegheată de Banca Lituaniei şi Banca Centrală Europeană.