Reacția ministrului Economiei după ce Damen a cerut rezilierea contractului pentru șantierul din Mangalia
Una dintre cele mai mari companii din industria construcțiilor de nave din România a denunțat contractul pe care îl are cu statul. Grupul olandez Damen cere rezilierea acordului de asociere pe care îl avea cu partea română pentru șantierul din Mangalia.
Susține că o lege adoptată în luna mai anulează cadrul juridic în baza căruia funcționa înțelegerea și cere o excepție.
Compania mai spune că timp de cinci ani a făcut investiții și a atras contracte de sute de milioane de euro, lucru pe care acum nu îl mai poate continua.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Reprezentanții companiei olandeze au reclamat că modificarea legislativă îi împiedică să mai asigure conducerea șantierului Mangalia. Asta după ce în 2018 statul a convenit să transfere managementul companiei, în schimbul pachetului majoritar de acțiuni.
Liana Constantin, membru consiliu, director Damen Shipyards Mangalia: „Controlul managerial și operațional nu mai poate fi exercitat de către Damen Holding ca investitor minoritar. În 2018, când a fost preluat șantierul, era un șantier fără comenzi cu situație financiară negativă. Peste 730 de milioane de euro erau în evidențele contabile, atunci când Damen a preluat acest șantier. Damen dorește să găsească soluții pentru continuarea activității.”
De cealaltă parte, ministrul Economiei spune că există deja un dialog cu compania și că vor să găsească o soluție.
Ștefan-Radu Oprea, Ministrul Economiei: „Din punctul nostru de vedere, Damen nu este într-o poziție care ar avea unul dintre drepturi atinse de orice fel, pentru că există o clauză tranzitorie în lege și atâta timp cât consiliul de supraveghere și consiliul de administrație este la lucru ei, își manifestă capacitatea de a manegerui șantierul naval fără nici o problemă.”
Grupul olandez construiește la Mangalia platforme care vor ajunge în parcuri eoliene marine din Statele Unite și Nordul Europei. Are în lucru și construcții de nave de pasageri, petroliere, dar și ambarcațiuni fluviale.
Compania mai deține în România și șantierul naval de la Galați, unde produce nave maritime și militare
Sursa: StirilePROTV
Etichete: constanta, navă, Mangalia, contract, santier naval,
Dată publicare:
04-08-2023 19:33