Reacția ministrului Economiei după ce Damen a cerut rezilierea contractului pentru șantierul din Mangalia

×
Codul embed a fost copiat

Una dintre cele mai mari companii din industria construcțiilor de nave din România a denunțat contractul pe care îl are cu statul. Grupul olandez Damen cere rezilierea acordului de asociere pe care îl avea cu partea română pentru șantierul din Mangalia.

Susține că o lege adoptată în luna mai anulează cadrul juridic în baza căruia funcționa înțelegerea și cere o excepție.

Compania mai spune că timp de cinci ani a făcut investiții și a atras contracte de sute de milioane de euro, lucru pe care acum nu îl mai poate continua.

Reprezentanții companiei olandeze au reclamat că modificarea legislativă îi împiedică să mai asigure conducerea șantierului Mangalia. Asta după ce în 2018 statul a convenit să transfere managementul companiei, în schimbul pachetului majoritar de acțiuni.

Liana Constantin, membru consiliu, director Damen Shipyards Mangalia: „Controlul managerial și operațional nu mai poate fi exercitat de către Damen Holding ca investitor minoritar. În 2018, când a fost preluat șantierul, era un șantier fără comenzi cu situație financiară negativă. Peste 730 de milioane de euro erau în evidențele contabile, atunci când Damen a preluat acest șantier. Damen dorește să găsească soluții pentru continuarea activității.”

Citește și
eforie nord
O concentraţie mare de E.coli a fost descoperită şi la Mangalia și la Neptun. Ce ar fi provocat nivelurile ridicate
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

De cealaltă parte, ministrul Economiei spune că există deja un dialog cu compania și că vor să găsească o soluție.

Ștefan-Radu Oprea, Ministrul Economiei: „Din punctul nostru de vedere, Damen nu este într-o poziție care ar avea unul dintre drepturi atinse de orice fel, pentru că există o clauză tranzitorie în lege și atâta timp cât consiliul de supraveghere și consiliul de administrație este la lucru ei, își manifestă capacitatea de a manegerui șantierul naval fără nici o problemă.”

Grupul olandez construiește la Mangalia platforme care vor ajunge în parcuri eoliene marine din Statele Unite și Nordul Europei. Are în lucru și construcții de nave de pasageri, petroliere, dar și ambarcațiuni fluviale.

Compania mai deține în România și șantierul naval de la Galați, unde produce nave maritime și militare

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Herghelia din Mangalia, singura din țară care crește rasa pur sânge arab, nu are un veterinar permanent
Herghelia din Mangalia, singura din țară care crește rasa pur sânge arab, nu are un veterinar permanent

Singura herghelie din țară specializată în creșterea cailor din rasă pur sânge arab se confruntă cu dificultăți. Crescătoria nu are un medic veterinar care să fie permanent alături de animale și nici un instructor.  

O concentraţie mare de E.coli a fost descoperită şi la Mangalia și la Neptun. Ce ar fi provocat nivelurile ridicate
O concentraţie mare de E.coli a fost descoperită şi la Mangalia și la Neptun. Ce ar fi provocat nivelurile ridicate

Turiștii de la Eforie Nord, care folosesc marea pe post de toaletă, pun în pericol sănătatea tuturor celor aflați pe litoral. În apă au fost descoperite concentrații mari ale bacteriei E.coli.

”E ca la balamuc”. Turiștii care vin cu trenul la mare nu au transport direct către Olimp, Neptun, Venus sau Jupiter
”E ca la balamuc”. Turiștii care vin cu trenul la mare nu au transport direct către Olimp, Neptun, Venus sau Jupiter

Turiștii care coboară din tren la Mangalia sau în Constanța și vor să meargă în stațiunile din sud - Olimp, Neptun, Venus sau Jupiter - NU au niciun mijloc de transport în comun care să îi ducă cât mai aproape de hotel.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.