Putea fi evitata tragedia in care au murit 6 oameni? Politia a tot cerut separatoare, insa raspunsul a fost "nu avem bani"
Masina in care a intrat in plin George Dumitru a fost distrusa. Doar o parte din habitaclu si airbag-urile care s-au deschis la impact mai pot fi recunoscute. Restul masinii este o masa amorfa, in care se mai vad obiectele personale ale victimelor.
Masinile au fost avariate total in acest impact. Specialistii spun ca la accidente conteaza marca si modelul masinii: cu cat autovehiculul este mai mare si mai nou, cu atat rezista mai bine la impact. Insa pana la un punct. In acest caz, cand masinile se lovesc frontal, la o viteza cumulata de aproximativ 200 de kilometri pe ora, sansele de supravietuire sunt nule.
"'Exista masini cu rigiditate mai mare, cu rigidate mai mica, dar in momentul in care am depasit 200 km/h viteza reciproca de impact, nu prea mai, decat daca e vorba de un vehicul blindat. Sistemele de siguranta au si ele limitele lor si deci ele, de regula, asigura o protectie eficienta pe trepte", explica Virgil Lauric, expert in accidente rutiere.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
De atlfel, testele de impact la care sunt supuse masinile pentru a le fi verificata rezistenta sunt derulate la viteze de pana la 80 de kilometri pe ora, cu impact frontal intr-un zid. Dincolo de acesti parametri, mai sunt multi factori care pot influenta sansele de supravietuire ale celor din masina.
O alta intrebare este pe buzele celor care ii plang pe cei morti in accident: Putea fi evitata aceasta tragedie? Daca pe Drumul National 1, in dreptul localitatii Floresti, ar fi fost instalate separatoare de sens, din beton, George Dumitru nu ar fi putut ajunge pe contrasens sa ucida 5 oameni.
In fiecare luna, politia a cerut sa amplaseze separator. Raspunsul a fost mereu acelasi: "Nu avem bani". Ultima cerere a fost inregistrata cu o saptamana inainte de cumplitul accident. Intentii exista, spune ministrul Transporturilor, insa mai avem de asteptat.
"Cu siguranta este nevoie de despartitoare. Dar este foarte complicat. In ceea ce priveste siguranta circulatiei in Romania, pe toate DN-urile si pe drumuri judetene este de facut foarte mult. In Romania mor cateva mii de oameni in accidente in fiecare an", declara Ioan Rus, ministrul Transporturilor.
DN1 este cea mai circulata sosea din Romania si locul unde au loc cele mai multe accidente rutiere. Separatoarele de drum ar impiedica soferii adomiti, neatenti sau grabiti sa ajunga pe contrasens si sa faca victime.
Sursa: Pro TV
Etichete: politie, dn1, accidente rutiere, separatoare,
Dată publicare:
29-09-2014 18:10