Programul Rabla 2023 va fi lansat „foarte probabil” la începutul lunii februarie. Bugetul va fi mai mare decât anul trecut
Programul Rabla va fi lansat foarte probabil la începutul lunii februarie şi va avea un buget mai mare decât cel de anul trecut, a spus, joi, Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
"Oficial, APIA este implicată în aceste programe. Ministerul ascultă. Dovadă că o bună parte din lucrurile care se întâmplă vin de la noi, în directă discuţie. Adică nu e aşa ca o chestie, că s-a inventat. Şi noi ne ducem pregătiţi. Adică nu ne ducem acolo că hai să vedem ce o mai fi. Nu, ne ducem cu idei şi cu soluţii. Şi, de altfel, şi anul acesta din programul Rabla, care va fi lansat foarte probabil la începutul lunii februarie, veţi vedea că mare majoritate a punctelor să ştiţi că au amprentă APIA. În acest context, discuţia cu Ministerul este ca până la alegeri, pentru că nu putem avea din păcate în România o vizibilitate mai lungă de alegeri, aceste programe vor exista....Noi ne-am dus cu mai multe tipuri de scenarii. Pentru că ministrul ne-a rugat 'Domnule, hai să explorăm diverse posibilităţi ale acestor programe'. Pentru că în funcţii de scenarii poţi să ai criteriul: 1 - mai multe maşini clasate, asta este fundamental, să scoţi rablele din piaţă, că nu facem asta de dragul prieteniei între popoare, o facem cu scopuri precise şi 2 - să dai acces la mulţi oameni la acest program", a susţinut Vardie, potrivit Agerpres.
Programul Rabla va avea un buget mai mare în 2023
Potrivit acestuia, în acest an bugetul Rabla va fi mai mare decât cel din 2022, iar Rabla Plus va creşte mai mult decât Rabla clasic.
Prima de casare pentru un autoturism vechi va ajunge la 6.900 de lei. Statul le oferă și alte bonusuri celor care vor să își schimbe mașinile. Și pentru electrice ar urma să crească bugetul.
Cei care vor să își cumpere o mașină pe benzină sau motorină prin programul Rabla Clasic, vor avea în acest an o primă de casare mai mare cu 15 la sută fata de anii trecuţi, adică 6.900 în loc de 6.000 de lei. Iar cei care vor să caseze două maşini vor încasa pe lângă cei 9.000 de lei, încă 1.350 în plus.
De asemenea, programul prevede și bonusuri de încă 1.500 de lei pentru fiecare autoturism mai vechi de 15 ani, un eco bonus de 1.500 de lei pentru emisii și un alt eco bonus pentru vehicule cu sistem GPL. În total, ajutorul de la stat poate depăși 16 mii de lei.
Ce se va întâmpla în 2035, când nu se vor mai vine mașini noi pe benzină și motorină
Şeful APIA a declarat că nu ar trebui să ne facem griji cu privire la alimentarea cu energie electrică a maşinilor în perspectiva anului 2035, dincolo de care nu se vor mai vinde decât maşini cu zero emisii.
"Nu cădeţi în plasa asta, nu o să fie nimeni şocat. De aceea facem ce aţi văzut azi. Vrem să arătăm oamenilor, guvernului ce urmează să se întâmple, cu ajutorul vostru, al presei. Dacă eşti tălâmb, tu Guvern, tâmpit, nu e cazul, şi vrei să faci nimic, da, o să fie un şoc în 2035. Dar eu nu cred că toate guvernele până în 2035 îşi propun să fie anti-dezvoltare, anti-români. Nu au cum să fie pentru că până la urmă şi ei îşi vor lua maşini electrice. Ei ce vor face cu maşinile acelea? Deci nu e niciun pericol, nu cădeţi în plasa 'că dacă astăzi toată România ar fi electrificată, România nu ar avea resursă de energie'. Greşit. În primul rând că nu se poate aşa ceva. Asta este o manipulare, îmi cer scuze, 'golănească', pentru a servi nişte interese ale petroliştilor. Nu e niciun secret. Asta se face în Europa. Ştie toată lumea. Pute de la o poştă. Nu e cazul oameni buni", a spus Dan Vardie.