Primul asistent virtual de la Primăria Galați, se „antrenează” cu cererile cetățenilor. Unii nu mai au cu cine să se certe
Administraţia publică din România intră cu pași mici în epoca inteligenței artificiale. Primăriile au început să folosească așa-numitul funcționar virtual.
Îi scutește pe localnici de un drum până la ghișeu, iar pe funcționarii în carne și oase de ore bune de muncă.
Un prim asistent este antrenat în aceste zile de Primăria Galați, ca să răspundă la întrebări despre taxe, impozite sau urbanism.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Contribuabil: „Am fost pe la toţi şefii de pe aici, nu este şef. Întreb pe doamnele astea de pe aici, cum spune şi domnul, ca pe el nu-l interesează. Dom-le, te rog frumos, du-te la şef. Dar şeful nu este, e plecat."
Pentru a evita astfel de situații, funcționarul public virtual pare să fie cea mai bună soluție. Astfel de aplicații sunt testate de multă vreme, dar primăria din Galați a "angajat" un asistent care foloseşte inteligenta artificială.
„Sunt primul funcționar public virtual al municipiului Galaţi. Şi mă aflu în perioada de antrenare şi testare. Am nevoie de ajutor pentru a adapta structura conform nevoilor reale ale dumneavoastră..."
Din faţa unui calculator, sau de pe telefon ori tabletă, oamenii îi pot adresa întrebări ca oricărui funcționar de la ghişeu: „Certificat fiscal. Cererea pentru eliberarea unui certificat fiscal privind impozitele se depune prin următoarele modalităţi..."
Pentru cei care nu au acces la internet, la Direcția de Finanţe există info-chioșcuri care folosesc aceeaşi aplicaţie. Cererile completate pe hârtie pot fi scanate şi înregistrate.
-Suntem într-o fază incipientă.
-Adică tot ghișeul e baza?
-Deocamdată da.
Totuşi, "angajatul" virtual le răpeşte plăcerea unora de a se certa cu funcționarii publici în carne şi oase.
Daniel Stadoleanu, direcția Direcția de Taxe şi Impozite a Primăriei Galaţi: „Nu ne gândim la ușurarea muncii funcționarilor, ne gândim la accesibilitatea pentru contribuabili."
Contribuabilii au păreri împărţite. Cei certaţi cu tehnologia nici nu înţeleg despre ce este vorba.
-V-aţi descurca să îl folosiţi?
-Nu.
-Tot aici la ghişeu e baza?
-Da.
„Cred că e foarte folositor. Dar trebuie să îl studiem, să vedem ce ştie să facă" spune alt localnic.
Petrică Pațilea, purtător de cuvânt al Primăriei Galaţi: „În această perioadă, acest asistent virtual se antrenează să răspundă cât mai corect şi cât mai bine solicitărilor cetăţenilor. Şi tocmai de aceea este nevoie de seriozitate în interacțiunea cu el."
Pentru a-i încuraja pe oameni să folosească funcționarul virtual, cei de la serviciul de Taxe şi Impozite intenţionează să închidă timp de câteva zile ghișeele fizice și să permită doar accesul la infochioșcuri.
Sursa: Pro TV
Etichete: galati, inteligenta artificiala, taxe si impozite, asistent,
Dată publicare:
04-04-2024 17:33