Cazul elicopterului SMURD prabusit. Procurorul general il contrazice pe Raed Arafat: "Strigatele se puteau auzi de la mal"
Apar informatii certe in ancheta elicopterului SMURD prabusit in lacul Siutghiol pe 15 decembrie. Strigatele de ajutor ale unuia dintre membrii echipajului puteau fi auzite de pe mal, spun investigatorii, care au facut cateva experimente.
Asta inseamna ca cel putin una dintre cele patru victime a fost in viata minute bune dupa prabusire. Patru oameni au murit in aceasta tragedie: pilotul, copilotul, o doctorita si o asistentacare tocmai aflase ca este insarcinata.
Din inregistrarea facuta de un martor, se observa ca dupa prabusirea elicopterului Smurd in Lacul Siutghiol, cel putin unul din membrii echipajului inca traia. Strigatele de ajutor au fost auzite de mai multe persoane.
Martor: "Strigau dupa ajutor, dupa vreo zece minute. Noi le spuneam "rezistati, rezistati. O sa vina sa va salveze.""
Ca sa se lamureasca daca cel putin una dintre cele 4 victime ale accidentului aviatic era in viata dupa prabusirea elicopterului, anchetatorii au facut un experiment. Secretarul se stat Raed Arafat a sustinut initial ca tipetele nu se puteau auzi.
Raed Arafat: "Nu s-a inregistrat nimic. Dar asta se va confirma cand e gata ancheta. Intr-o apa sub 10, 7 grade, corpul pierde temperatura de 30 de ori mai rapid fata de aer. Hipotermia se instaleaza aproape instantaneu."
Acum insa, procurorul general al romaniei il contrazice pe Raed Arafat.
Tiberiu Nitiu, procurorul general al Romaniei: "Da, se puteau auzi de la mal. Nu putem recreea conditiile meteo de atunci, directia vantului si altele, dar se puteau auzi."
Raportul experimentelor a fost depus la dosarul cauzei in care s-a inceput urmarirea penala in rem pentru ucidere din culpa. Aceste date noi ii vor ajuta pe procurori sa descopere din vina cui au murit cei 2 piloti, doctorita si asistenta medicala care era insarcinata. Importante sunt si informatiile de la specialistii germani care analizeaza computerele de bord ale elicopterului.
Pana cand la dosar vor ajunge si concluziile finale ale specialistilor de la Airbus si Turbomeca Franta, ancheta procurorilor merge in continuare pe 2 piste in ceea ce priveste cauzele prabusirii elicopterului SMURD: o eroare umana sau o defectiune tehnica.