Un angajat CFR cu 29 de ani vechime, șef de tură, prezintă ce are în frigider. ”Asta este”
CFR Călători închiriază cele mai bune locomotive operatorilor privaţi, în timp ce pasagerii săi se înghesuie în trenuri fără aer condiţionat. Iar curăţenia este făcută de firme de apartament, cu numai câţiva angajaţi.
Acuzaţiile grave vin din partea unor sindicalişti din cadrul Căilor Ferate Române care au protestat, miercuri, în faţa Ministerului Transporturilor.
Angajaţii sunt nemulţumiţi şi de salariile mici, dar conducerea companiei respinge acuzaţiile şi cere dovezi.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Gelu Igescu, şef de tură la CFR Călători, lucrează de 29 de ani la trenuri. Câştigă 3000 de lei pe lună bani cu care, spune el, se descurcă tare greu în capitala României. Are o maşină veche de 20 de ani şi locuieşte într-o căsuţă ridicată în apropierea zonei feroviare, unde şi-a amenajat o grădină de legume. Creşte şi găini, ca să nu dea prea mulţi bani pe mâncare.
Gelu: Deocamdată ăsta este gol. Bani puţini.
Reporter: Mai aveţi un frigider?
Gelu: Da.
Reporter: Ăsta este mai plin?
Gelu: O ciorbică de fasole.
Reporter: Oasele acelea?
Gelu: Oasele acelea s-au mâncat, mai era un pic de carne acolo. Mai mergem pe la un prieten care zugrăveşte, mă duc să-l ajut pe el, cu ziua, cum ar veni.
Nemulţumit de banii pe care îi primeşte, dar şi de condiţiile în care călătoresc pasagerii, a protestat în faţa Ministerului Transporturilor alături de alţi sindicalişti.
Sindicaliştii cer demisia şefului CFR Călători care, spun ei, ar avea un salariu de peste 4-5 mii de euro cu tot cu sporuri. Şi nu asta ar fi problema cea mai gravă.
Dragoş Tănase, director sindicat CFR Călători: "Cele mai bune locomotive ale CFR Călători sunt închiriate la operatorii privaţi, iar noi stăm şi ne cârpim cu cele cu uzura foarte mare."
Liviu Vasile, conductor vagoane: La cap de linie sunt 2 femei de la o firmă care lucrează şi ce să facă ele dacă sunt 2 salariaţi la firme garsoniera de bloc, aia e firma de salubrizare.
Reporter: Cine angajează aceste firme?
Liviu Vasile: Pai, actuala conducere.
Directorul CFR Călători, Valentin Dorobanţu a negat neagă acuzaţiile şi a cerut dovezi. Precizează că salariul său este de 1600 de euro şi recunoaşte cifrele care arata dezastrul de la CFR Călători.
Veniturile CFR Călători în 2019 vor fi de aproape 2 miliarde de lei. Pe de altă parte, cheltuielile vor ajunge la aproape 2.5 miliarde de lei. Ceea ce înseamnă că trenul românesc este dependent sută la sută de subvenţiile de la stat. Fără investiţii, fără trenuri şi fără condiţii în vagoane, CFR Călători va rămâne şi fără pasageri. Iar asta înseamnă doar falimentul, spun sindicaliştii.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!