"Portul Constanta nu este harem". Sindicalistii portuari au protestat fata de transferarea portului la primaria locala
Cateva sute de sindicalisti din portul Constanta au venit miercuri in Capitala si au protestat in fata Ministerului Transporturilor. Ei se opun intentiilor guvernului de a transfera portul primariei din Constanta.
In acelasi timp, este prevazuta si o privatizare partiala, prin vanzarea la Bursa. Sindicalistii sunt nemultumiti ca Ministerul Transporturilor vrea sa cedeze controlul celui de al doilea port al Europei. Primul beneficiar va fi consiliul local constanta.
"Primarul Radu Mazare se lupta sa puna mana pe portul Constanta, pentru afacerile lui personale, pentru oamenii lui", a declarat unul dintre protestatari.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
In reportajul difuzat duminica, la "Romania te iubesc", primarul Mazare a explicat de ce vrea portul.
"Administrare este pentru a fi un rulaj cat mai mare, pentru a ramane bani pe laterale si, in acelasi timp, pentru a scoate profit. La ora actuala, profitul este in jur de 8 milioane, 10 milioane, e caraghios, e ridicol", a declarat Radu Mazare, primarul Constantei.
Autoritatile vor ca o alta parte din actiunile portului sa fie vandute la Bursa.
"Ce-ar insemna sa incepem sa privatizam primariile, ministerele, poate Guvernul? Nu ne-ar mira ca maine sa listam la bursa si Ministerul Transporturilor", a declarat Mircea Burlacu, presedinte FNSPC.
"Fiecare investitor va vrea profit, vrea dividende, vrea cash, vrea bani. Cum vor veni astea? Prin cresteri de tarife, prin cresteri de taxe", a spus Dumitru Costin, presedinte Blocului National Sindical.
"Portul Constanta va deveni un port instabil, un port nesigur, un port scump. Asta inseamna ca marfa si vapoarele vor ocoli portul Constanta", a adaugat Mircea Burlacu.
Reportajul difuzat duminica, la "Romania te iubesc", a aratat harta intereselor care macina portul Constanta de ani de zile.