Pistele de biciclete devin obligatorii pe toate bulevardele reabilitate din București. Proiectul va fi gata în zece ani

×
Codul embed a fost copiat

Fiecare bulevard din București ce va fi reabilitat va avea de acum și o pistă pentru biciclete. Este decizia administrației locale, care își dorește ca în zece ani să existe în oraș peste 500 de kilometri de trasee pentru două roți.

În Capitală există acum 56 de km de piste de biciclete, dar majoritatea nu sunt omologate. Unele nu oferă condiții minime de siguranță și sunt periculoase.

Multe dintre pistele deja existente în Capitală sunt trasate pe trotuar și nu pot fi folosite. Cum este de exemplu aceasta peste care au fost așezate mese și scaune. Se află la doar câțiva metri de Primăria Capitalei.

O călătorie pe două roți poate fi acum o aventură în oraș.

Turist englez: „E foarte periculos și de-a dreptul înfricoșător pentru că nu sunt foarte multe piste pentru biciclete. Dacă e să compar Bucureștiul cu alte orașe din Europa. Sau chiar cu Timișoara, sunt mai multe trasee acolo.”

Citește și
biciclete
Plan pentru încă 500 km de piste de bicicletă, în București (Hărți). O veste bună și una proastă

Noul masterplan velo pentru Capitală prevede ca până în 2035 să fie delimitați 150 de kilometri pe bulevarde principale și peste 400 de kilometri pe străduțe. Pistele vor fi răspândite astfel în tot orașul și vor lega punctele cheie.

Unul dintre traseele propuse, denumit „Drumul Taberei - Elisabeta”, este cel care va uni centrul de zona de vest. Va trece pe la Primăria Capitalei, Parcul Cișmigiu, și Cotroceni și va traversa cartierul Drumul Taberei. Acest traseu va costa 3,5 milioane de euro.

Iar altul, lung de peste 6 kilometri, va traversa Splaiul Unirii și va lega Biblioteca Națională de Delta Văcărești. Cei 6 kilometri costă 2,8 milioane de euro.

Stelian Bujduveanu, primarul interimar al Capitalei: „Începând de astăzi nicio investiție pe bulevardele care au prinse în masterplanul velo piste pentru biciclete nu va mai putea fi realizată fără acele piste. Nu mai este voie să se realizeze aceste piste pe trotuare. Gândiți-vă că o pistă pe trotuar pune în pericol atât traficul pietonal cât și biciclistul.”

Cei peste 500 de kilometri de piste pentru biciclete vor costa în final peste 240 de milioane de euro, bani care vor veni din bugetele locale și fonduri europene.

Articol recomandat de sport.ro
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Citește și...
Primarii din România risipesc milioane de euro pe proiecte inutile: piste de biciclete prin câmp, care nu leagă niciun sat
Primarii din România risipesc milioane de euro pe proiecte inutile: piste de biciclete prin câmp, care nu leagă niciun sat

În România, țara cu cel mai mare deficit bugetar din UE, primarii încă își permit să risipească milioane de euro pe proiecte inutile, cum ar fi piste de biciclete trasate prin câmp, fără legătură între localități și fără vreo utilitate publică.  

Plan pentru încă 500 km de piste de bicicletă, în București (Hărți). O veste bună și una proastă
Plan pentru încă 500 km de piste de bicicletă, în București (Hărți). O veste bună și una proastă

Au trecut ani, iar pentru bicicliștii din București s-au schimbat prea puține. Pistele sigure apar cu viteza melcului. Iar parcările pentru biciclete rămân ceva exotic, în oraș.

Digurile de apărare se transformă în piste de biciclete în mai multe județe și vor lega România de Ungaria
Digurile de apărare se transformă în piste de biciclete în mai multe județe și vor lega România de Ungaria

Digurile de apărare împotriva inundaţiilor se transformă în multe zone şi în destinaţii turistice.

Recomandări
LIVE: Președintele Nicușor Dan vorbește despre ”problemele din justiție”, după ce a primit de la magistrați ”sute de pagini”
LIVE: Președintele Nicușor Dan vorbește despre ”problemele din justiție”, după ce a primit de la magistrați ”sute de pagini”

Presedintele României, Nicușor Dan, susține la această oră o declarație de presă la Palatul Cotroceni, care poate fi urmărită LIVE pe www.stirileprotv.ro.  

Marş memorial pe 21 decembrie, de la Piaţa Victoriei la Piaţa Revoluţiei: „Dosarul victimelor din 1989 este o ruşine”
Marş memorial pe 21 decembrie, de la Piaţa Victoriei la Piaţa Revoluţiei: „Dosarul victimelor din 1989 este o ruşine”

Un marş memorial pe traseul Piaţa Victoriei - Piaţa Universităţii - Piaţa Revoluţiei, este anunţat pentru 21 decembrie, de la ora 17.00.

S-au împlinit 36 de ani de când Timișoara a devenit primul oraș liber de comunism din România: ”Am fost inconștienți”
S-au împlinit 36 de ani de când Timișoara a devenit primul oraș liber de comunism din România: ”Am fost inconștienți”

În 20 decembrie s-au împlinit 36 de ani de când Timișoara a devenit primul oraș liber de comunism din România. Sirenele, care atunci anunțau că oamenii și-au recâștigat libertatea, au răsunat din nou în oraș, în semn de omagiu.