Pilotul elicopterului care a provocat haos la Mamaia, cercetat de Autoritatea Aeronautică Civilă
Pilotul elicopterului care a produs momente de panică la finalul lunii aprilie în zona cluburilor din Mamaia, când a aterizat într-o parcare, este cercetat acum de Autoritatea Aeronautică Civilă Română.
Aparatul de zbor a fost cât pe ce să se răstoarne. Anchetatorii susţin că pilotul a comis mai multe erori, începând cu aterizarea într-un spaţiu neamenajat şi terminând cu debarcarea pasagerilor.
Incidentul s-a petrecut pe 29 aprilie în zona de nord a staţiunii Mamaia. Aparatul de zbor, un elicopter Airbus Colibri, a fost închiriat de reprezentanţii unui club pentru a-l pe aduce pe Antonis Remos, un DJ din Mikonos. În jurul orei 16.30, elicopterul a aterizat în faţa clubului, spre uimirea clienţilor care au fost acoperiţi de un nor de praf.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Un taximetrist care a vrut să privească momentul aterizării a fost lovit de bucăţi mari de rigips luate pe sus, iar praful spulberat i-a învăluit pe toţi cei din jur.
După aterizare a urmat încă un moment de panică. Când angajaţii clubului au venit să preia invitatul, elicopterul a fost la un pas de a se răsturna.
Dj-ul Antonis Remos şi ceilalţi pasageri au coborât speriaţi. Compania care deţine elicopterul susţinea atunci că zborul şi aterizarea au avut aprobare. Însă aparatul de zbor ar fi trebuit să aterizeze pe heliportul construit special pe unul dintre cluburi.
Sandi Oprişor, pilot elicopter: ”Vântul bătea dinspre mare, s-a turbionat în spatele clădirii şi elicoperul a fost umflat de vânt şi asta s-a întâmplat. L-am pus rapid la loc, nu a fost nicio problemă după care am luat hotărârea de a nu mai continua să facem zboruri în acea locaţie, fiind curenţi puternici care nu permiteau să continuăm activitatea, aşa cum a solicitat clientul. Mai trebuia să facem două - trei intrări.”
Pilotul cu 30 de ani de experienţă este anchetat acum de cei de la Autoritatea Aeronautică Civilă.
Investigatorii au stabilit că lipsea planul de zbor aprobat, locul de aterizare nu era amenajat special, iar în locul din stânga al elicopterului era plasat un pasager - deşi aparatul de zbor era cu dublă comandă.
O altă greşeală constatată de anchetatori a fost debarcarea pasagerilor care s-a făcut fără ca aparatul de zbor să fie oprit. Miercuri, pilotul elicopterului a anunţat că aşteaptă să se prezinte la comisia de anchetă.
”Urmează să fiu chemat la autoritate, n-am primit niciun semnal oficial. Daţi-mi voie să nu comentez nimic până când nu voi primi un semn de la autoritate şi vorbesc după aceea.”
Autoritatea Aeronautică Civilă a mai menţionat că urmează să stabilească şi ce sancţiuni vor fi aplicate în urma acestui incident.