Opt gări din România, inclusiv cea de Nord din București, vor intra în renovare. "Am 67 de ani si tot așa o știu"

×
Codul embed a fost copiat

Cu ajutorul fondurilor europene, gările din România ar putea fi modernizate pentru a le oferi călătorilor condiții decente.

Există bani europeni necesari pentru reabilitare și modernizare. Opt gări, inclusiv cea din București, vor intra în renovare. Însă proiectele nu au demarat din cauza birocrației.

Cu peste o mie de oameni care vin și pleacă zilnic spre orice colț din țară sau chiar din străinătate, Gara de Nord din Capitală este cea mai mare stație feroviară din România. Inaugurată în urmă cu mai bine de 150 de ani, gara are nevoie de reparatii serioase.

Tânără: "Am fost în mai multe gări din străinătate și diferența este foarte, foarte mare. Nu sunt locuri în care poți să astepti, noi stăm în picioare și așteptăm. Mi se pare ciudat că sunt și toate buticurile pe aici, nu mi se pare organizare neapărat".

Tânăr: "Ar trebui făcute mai multe locuri și acest sistem cu cele 13 căi nu prea e bine organizat. Nu ai loc de nimic pe aici, trebuie să fii atent si la bagaze, că se fură".

Citește și
tren
Un mecanic s-a electrocutat după ce s-a urcat pe tren, în gara din Timișoara. A supraviețuit în mod miraculos

Femie: "Toată cupola asta trebuie dată jos și făcută alta. Mai totul trebuie dat jos. Eu am 67 de ani si tot așa o știu".

Femeie: "Mai frumos, mai plăcut, uitati-vă câtâ lume stă cu ochii pe plăcuță".

Gara de Nord va avea peroane moderne și facilități pentru persoanele cu deficiențe

Cu peste 200 de trenuri care pleacă și sosesc zilnic, Gara de Nord ar urma să devină, în următorii ani, o zonă modernă, cu clădiri reabilitate, instalații noi, peroane moderne și facilități pentru persoanele cu deficiențe.

Vor exista zone de așteptare special amenajate, spații verzi și panouri de informare moderne pentru călători. Proiectul costă în jur de 400 de miloane de lei, în mare parte fonduri europene.

Oficialii CFR au anunțat că proiectul de modernizare ar urma să dureze 55 de luni, iar inițial câștigătorul a fost o asociație de două firme românești. Licitația a fost însă contestată, așa că oficialii din Ministerul Transporturilor trebuie să analizeze din nou ofertele. În plus, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor verifică felul în care au fost desemnați câștigătorii.

Florin Dobrescu, lider de sindicat CFR SA: "E o gară monument istoric si trebuie refăcută pe structura actuală. Gara este foarte veche și șubredă. Nu poate să o facă orice firmă. Gara se dorește a fi o gară modernă, e timpul și momentul".

Planuri de modernizare sunt anunțate și pentru șapte gări din țară, printre care Sinaia, Bușteni, Ploiești sau Videle.

După mai multe întârzieri, sunt speranțe mari să vedem pe linia ferată și trenuri noi până la finalul anului. Primul vagon care urmează să fie livrat României pentru intrarea în circulație în acest an pe linia București –Constanța a intrat în teste tehnice. Autoritățile au promis 37 de unități electrice.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
O femeie a murit în Gara de Nord din București. A căzut lângă alți călători
O femeie a murit în Gara de Nord din București. A căzut lângă alți călători

O femeie de aproximativ 70 de ani a murit, joi, în Gara de Nord din București. Personalul feroviar a solicitat o echipă medicală la fața locului.

Un mecanic s-a electrocutat după ce s-a urcat pe tren, în gara din Timișoara. A supraviețuit în mod miraculos
Un mecanic s-a electrocutat după ce s-a urcat pe tren, în gara din Timișoara. A supraviețuit în mod miraculos

Un mecanic de tren, în vârstă de 33 de ani, a fost la un pas de moarte în Gara de Nord din Timișoara.  

Sute de minute întârziere la mai multe trenuri care ar fi trebuit să ajungă în Gara de Nord din București
Sute de minute întârziere la mai multe trenuri care ar fi trebuit să ajungă în Gara de Nord din București

Mai multe trenuri care ar fi trebuit să ajungă în Gara de Nord au sute de minute întârziere, din cauza copacilor căzuti pe şine sau a deranjamentelor la linia de contact, ca urmare a furtunilor care au afectat mai multe zone ale ţării.

Ce spune un jurnalist britanic care a călătorit cu Orient Express despre Gara de Nord din București. „Este o groapă de gunoi”
Ce spune un jurnalist britanic care a călătorit cu Orient Express despre Gara de Nord din București. „Este o groapă de gunoi”

Jurnalistul Craig Turp-Balazs, de la Emerging Europe, a călătorit recent de la Paris la Istanbul, via Budapesta şi Bucureşti, la bordul trenului Orient Express şi şi-a povestit experienţa într-un articol.

Traficul feroviar, închis în Gara de Nord pe mai multe linii. O locomotivă CFR și-a rupt pantograful la ieșirea din depou
Traficul feroviar, închis în Gara de Nord pe mai multe linii. O locomotivă CFR și-a rupt pantograful la ieșirea din depou

A fost închis traficul feroviar în Gara de Nord, pe mai multe linii.

 

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.