Opt gări din România, inclusiv cea de Nord din București, vor intra în renovare. "Am 67 de ani si tot așa o știu"
Cu ajutorul fondurilor europene, gările din România ar putea fi modernizate pentru a le oferi călătorilor condiții decente.
Există bani europeni necesari pentru reabilitare și modernizare. Opt gări, inclusiv cea din București, vor intra în renovare. Însă proiectele nu au demarat din cauza birocrației.
Cu peste o mie de oameni care vin și pleacă zilnic spre orice colț din țară sau chiar din străinătate, Gara de Nord din Capitală este cea mai mare stație feroviară din România. Inaugurată în urmă cu mai bine de 150 de ani, gara are nevoie de reparatii serioase.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Tânără: "Am fost în mai multe gări din străinătate și diferența este foarte, foarte mare. Nu sunt locuri în care poți să astepti, noi stăm în picioare și așteptăm. Mi se pare ciudat că sunt și toate buticurile pe aici, nu mi se pare organizare neapărat".
Tânăr: "Ar trebui făcute mai multe locuri și acest sistem cu cele 13 căi nu prea e bine organizat. Nu ai loc de nimic pe aici, trebuie să fii atent si la bagaze, că se fură".
Femie: "Toată cupola asta trebuie dată jos și făcută alta. Mai totul trebuie dat jos. Eu am 67 de ani si tot așa o știu".
Femeie: "Mai frumos, mai plăcut, uitati-vă câtâ lume stă cu ochii pe plăcuță".
Gara de Nord va avea peroane moderne și facilități pentru persoanele cu deficiențe
Cu peste 200 de trenuri care pleacă și sosesc zilnic, Gara de Nord ar urma să devină, în următorii ani, o zonă modernă, cu clădiri reabilitate, instalații noi, peroane moderne și facilități pentru persoanele cu deficiențe.
Vor exista zone de așteptare special amenajate, spații verzi și panouri de informare moderne pentru călători. Proiectul costă în jur de 400 de miloane de lei, în mare parte fonduri europene.
Oficialii CFR au anunțat că proiectul de modernizare ar urma să dureze 55 de luni, iar inițial câștigătorul a fost o asociație de două firme românești. Licitația a fost însă contestată, așa că oficialii din Ministerul Transporturilor trebuie să analizeze din nou ofertele. În plus, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor verifică felul în care au fost desemnați câștigătorii.
Florin Dobrescu, lider de sindicat CFR SA: "E o gară monument istoric si trebuie refăcută pe structura actuală. Gara este foarte veche și șubredă. Nu poate să o facă orice firmă. Gara se dorește a fi o gară modernă, e timpul și momentul".
Planuri de modernizare sunt anunțate și pentru șapte gări din țară, printre care Sinaia, Bușteni, Ploiești sau Videle.
După mai multe întârzieri, sunt speranțe mari să vedem pe linia ferată și trenuri noi până la finalul anului. Primul vagon care urmează să fie livrat României pentru intrarea în circulație în acest an pe linia București –Constanța a intrat în teste tehnice. Autoritățile au promis 37 de unități electrice.