Opt gări din România, inclusiv cea de Nord din București, vor intra în renovare. "Am 67 de ani si tot așa o știu"

×
Codul embed a fost copiat

Cu ajutorul fondurilor europene, gările din România ar putea fi modernizate pentru a le oferi călătorilor condiții decente.

Există bani europeni necesari pentru reabilitare și modernizare. Opt gări, inclusiv cea din București, vor intra în renovare. Însă proiectele nu au demarat din cauza birocrației.

Cu peste o mie de oameni care vin și pleacă zilnic spre orice colț din țară sau chiar din străinătate, Gara de Nord din Capitală este cea mai mare stație feroviară din România. Inaugurată în urmă cu mai bine de 150 de ani, gara are nevoie de reparatii serioase.

Tânără: "Am fost în mai multe gări din străinătate și diferența este foarte, foarte mare. Nu sunt locuri în care poți să astepti, noi stăm în picioare și așteptăm. Mi se pare ciudat că sunt și toate buticurile pe aici, nu mi se pare organizare neapărat".

Tânăr: "Ar trebui făcute mai multe locuri și acest sistem cu cele 13 căi nu prea e bine organizat. Nu ai loc de nimic pe aici, trebuie să fii atent si la bagaze, că se fură".

Citește și
tren
Un mecanic s-a electrocutat după ce s-a urcat pe tren, în gara din Timișoara. A supraviețuit în mod miraculos

Femie: "Toată cupola asta trebuie dată jos și făcută alta. Mai totul trebuie dat jos. Eu am 67 de ani si tot așa o știu".

Femeie: "Mai frumos, mai plăcut, uitati-vă câtâ lume stă cu ochii pe plăcuță".

Gara de Nord va avea peroane moderne și facilități pentru persoanele cu deficiențe

Cu peste 200 de trenuri care pleacă și sosesc zilnic, Gara de Nord ar urma să devină, în următorii ani, o zonă modernă, cu clădiri reabilitate, instalații noi, peroane moderne și facilități pentru persoanele cu deficiențe.

Vor exista zone de așteptare special amenajate, spații verzi și panouri de informare moderne pentru călători. Proiectul costă în jur de 400 de miloane de lei, în mare parte fonduri europene.

Oficialii CFR au anunțat că proiectul de modernizare ar urma să dureze 55 de luni, iar inițial câștigătorul a fost o asociație de două firme românești. Licitația a fost însă contestată, așa că oficialii din Ministerul Transporturilor trebuie să analizeze din nou ofertele. În plus, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor verifică felul în care au fost desemnați câștigătorii.

Florin Dobrescu, lider de sindicat CFR SA: "E o gară monument istoric si trebuie refăcută pe structura actuală. Gara este foarte veche și șubredă. Nu poate să o facă orice firmă. Gara se dorește a fi o gară modernă, e timpul și momentul".

Planuri de modernizare sunt anunțate și pentru șapte gări din țară, printre care Sinaia, Bușteni, Ploiești sau Videle.

După mai multe întârzieri, sunt speranțe mari să vedem pe linia ferată și trenuri noi până la finalul anului. Primul vagon care urmează să fie livrat României pentru intrarea în circulație în acest an pe linia București –Constanța a intrat în teste tehnice. Autoritățile au promis 37 de unități electrice.

Articol recomandat de sport.ro
Momentul în care Olympique Lyon a vrut să îl fure pe Elias Charalambous de la FCSB! Scandalul născut în România
Momentul în care Olympique Lyon a vrut să îl fure pe Elias Charalambous de la FCSB! Scandalul născut în România
Citește și...
O femeie a murit în Gara de Nord din București. A căzut lângă alți călători
O femeie a murit în Gara de Nord din București. A căzut lângă alți călători

O femeie de aproximativ 70 de ani a murit, joi, în Gara de Nord din București. Personalul feroviar a solicitat o echipă medicală la fața locului.

Un mecanic s-a electrocutat după ce s-a urcat pe tren, în gara din Timișoara. A supraviețuit în mod miraculos
Un mecanic s-a electrocutat după ce s-a urcat pe tren, în gara din Timișoara. A supraviețuit în mod miraculos

Un mecanic de tren, în vârstă de 33 de ani, a fost la un pas de moarte în Gara de Nord din Timișoara.  

Sute de minute întârziere la mai multe trenuri care ar fi trebuit să ajungă în Gara de Nord din București
Sute de minute întârziere la mai multe trenuri care ar fi trebuit să ajungă în Gara de Nord din București

Mai multe trenuri care ar fi trebuit să ajungă în Gara de Nord au sute de minute întârziere, din cauza copacilor căzuti pe şine sau a deranjamentelor la linia de contact, ca urmare a furtunilor care au afectat mai multe zone ale ţării.

Ce spune un jurnalist britanic care a călătorit cu Orient Express despre Gara de Nord din București. „Este o groapă de gunoi”
Ce spune un jurnalist britanic care a călătorit cu Orient Express despre Gara de Nord din București. „Este o groapă de gunoi”

Jurnalistul Craig Turp-Balazs, de la Emerging Europe, a călătorit recent de la Paris la Istanbul, via Budapesta şi Bucureşti, la bordul trenului Orient Express şi şi-a povestit experienţa într-un articol.

Traficul feroviar, închis în Gara de Nord pe mai multe linii. O locomotivă CFR și-a rupt pantograful la ieșirea din depou
Traficul feroviar, închis în Gara de Nord pe mai multe linii. O locomotivă CFR și-a rupt pantograful la ieșirea din depou

A fost închis traficul feroviar în Gara de Nord, pe mai multe linii.

 

Recomandări
Renegocierea PNRR, singura speranță a României. Cu doar 14% dintre jaloane îndeplinite, riscăm să pierdem 19 miliarde de euro
Renegocierea PNRR, singura speranță a României. Cu doar 14% dintre jaloane îndeplinite, riscăm să pierdem 19 miliarde de euro

Premierul Marcel Ciolacu s-a întâlnit cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, la Bruxelles. Pentru ca țara noastră să nu piardă 19 miliarde de euro, România va cere modificarea PNRR, așa cum au procedat deja Spania, Grecia și Italia.

Cât ar costa apărarea Europei fără ajutorul SUA în cazul unui război cu Rusia. Suma pe care UE deja și-o permite
Cât ar costa apărarea Europei fără ajutorul SUA în cazul unui război cu Rusia. Suma pe care UE deja și-o permite

Europa trebuie să cheltuiască anual în jur de 250 de miliarde de euro în investiţii pentru apărare pentru a se securiza fără sprijinul Statelor Unite, sumă pe care blocul comunitar şi-o poate permite având în vedere puterea sa economică, arată un studiu.

Politolog: „Americanii fac tot ce pot pentru a provoca discordie în Europa, vor să o destabilizeze”. Atacurile lui JD Vance
Politolog: „Americanii fac tot ce pot pentru a provoca discordie în Europa, vor să o destabilizeze”. Atacurile lui JD Vance

Vicepreședintele american a criticat din nou anularea prezidențialelor din România. „Nu poți avea valori democratice comune cu Statele Unite, dacă anulezi alegerile, pentru că nu-ți place rezultatul”, a declarat JD Vance.