Esti unul dintre cei 10 milioane de romani care raman anual fara internet, cablu sau semnal la telefon? Cum ceri despagubiri


Ultimul update: Miercuri 30 Iulie 2014 06:59
Data publicarii: Duminica 27 Iulie 2014 18:57
Categorie: Stiri actuale

10 milioane de romani au ramas anul trecut fara semnal la telefon sau fara internet si cablu tv. Putini au fost, insa despagubiti, desi au platit pentru aceste servicii.

Desi companiile de telecomunicatii sunt obligate sa plateasca in asemenea cazuri, vireaza banii doar daca abonatii le solicita acest lucru, niciodata din proprie initiativa, spune Autoritatea pentru Comunicatii.

Domnul Serban a ramas 10 zile fara internet, telefonie fixa si abia dupa ce a facut mai multe reclamatii, operatorul i-a oferit o despagubire pentru perioada in care nu a beneficiat de servicii. "Reprezentantul operatorului mi-a spus ca in factura respectiva va apare o reducere de circa 30 la suta", a explicat el.

In total 25 de lei. Atentie, clientii care nu fac reclamatii, nu primesc nimic. Motivul, contractele prevad de regula ca taxa lunara sa fie redusa proportional cu perioada in care clientul nu a beneficiat de servicii si asta doar LA SOLICITAREA ABONATULUI."La solicitarea clientului, taxa lunara de abonament va fi redusa proportional cu perioada in care clientul nu a beneficiat de servicii."

De altfel, potrivit unui studiu al Autoritatii Nationale pentru Comunicatii, in 2012 au fost peste 160 de incidente grave de telecomunicatii. Anul trecut numarul lor a fost raportat direct de companii si a depasit 250. Este vorba de pierderea conexiunilor timp de cel putin o ora si care afecteaza minimum 5.000 de clienti. In total, 1 milion de romani au ramas fara internet si cablu, peste 2 milioane au avut probleme serioase cu telefonul fix. Cei mai multi au fost insa clientii telefoniei mobile.

In acest caz, insa, unele companii au fost prevazatoare si au specificat in contracte ca abonatul se poate confrunta cu probleme legate de blocarea sau intreruperea apelurilor de cel mult 2 la suta din durata totala a convorbirilor.

"Este recomandat sa sesizeze furnizorul de servicii. Daca nu sunt sesizati de utilizatori nici ei nu pot sti de unele probleme care se intampla", spune Eduard Lovin, director executiv ANCOM.

Daca aveti o urgenta si sunati la 112, iar reteaua la care sunteti abonat are probleme, potrivit legii trebuie sa fiti preluat imediat de cea mai apropiata retea, evident fara costuri. Astfel, potrivit ANCOM, sistemul de urgente 112 nu este afectat de incidente.

Reprezentantii ANCOM spun ca 40% din incidentele de telecomunicatii se produc din cauze interne ale operatorilor. De la inceputul anului la ANPC au fost depuse doar 90 de reclamatii.
 

VIDEO PROTVPLUS.RO