Nivelul scazut al Dunarii devine motiv serios de ingrijorare. Se pierd zeci de mii de euro zilnic
Zeci de baraje au ramas blocate in sectorul Giurgiu - Corabia, pe o lungime de mai bine de 100 de kilometri. Pe unele portiuni fluviul are adancimi atat de mici incat convoaiele nu mai pot inainta.
Prinsi in aceasta situatie ce pare deocamdata fara iesire, armatorii nu isi pot onora comenzile si pierd zeci de mii de euro in fiecare zi.
Domnul Costea ar fi trebuit sa transporte 2.600 de tone de metal in Germania. A intarziat deja livrarea cu doua saptamani.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Pierderile sunt nu doar la mine, la toti armatorii, la tot ce se misca pe Dunarea asta, pierderile sunt de miliarde. Spun asta pentru ca de marfurile pe care noi le transportam depind atatea companii mari, atatea fabrici, uzine prin toata Europa", sustine domnul Costea.
Specialistii de la Administratia Fluviala a Dunarii de Jos confirma situatia delicata:
"Albastru imi arata ca am cresteri, rosu ca am scaderi. O sa vedeti ca de o luna si ceva, doua, am tot rosu. Uitati-va ca peste tot e rosu, rar mai apare albastru, dar astea sunt lucruri intamplatoare", a declarat Florin Uzumtoma, director AFDJ Galati.
Fenomenul s-a produs din cauza secetei, spun specialistii. Fluviul are acum, la Galati, 107 centimetri, in loc de 250, cat ar fi trebuit sa aiba in aceasta perioada a anului.
De suferit au si pescarii.
Cu toate eforturile autoritatilor, o portiune de mai bine de 100 de kilometri nu poate fi redata prea curand navigatiei. Doar daca ploua situatia s-ar putea remedia.