Nimic nu le scapa hotilor, nici macar barierele de cale ferata. Furturile ajung la 10 mil de lei/an
Furtul celor 64 de focoase de initiere pentru rachete dintr-un tren pazit de jandarmi pare o joaca de copii pentru locuitorii din anumite localitati aflate pe traseul caii ferate.
De la suruburile sinelor pana la linia de contact prin care trec 27 de mii de volti, infractorii taie si recicleaza orice, sub ochii autoritatilor.
De doua saptamani trenul care circula intre Bucuresti si Constanta prinde 140, 160 de km la ora. Una dintre statiile de pe traseu este Sarulesti. Din pacate furturile ar putea strica programul normal chiar din septembrie.
Un tren rapid care nu ar fi trebuit sa opreasca este tinut pe loc. Semaforul a trecut pe rosu, dupa ce un localnic a incercat sa demonteze bariera.
In cele din urma trenul pleaca pe semnatura. Pentru ceferisti si firma care a facut modernizarea liniei nu e un semn bun. Lucrarile sunt pe terminate, iar paza va fi retrasa de pe santier.
Pasiunea localnicilor pentru reciclare este atat de mare, incat a aparut un centru de colectare a fierului vechi chiar langa calea ferata, pe platforma garii. Important este sa nu ii intrebi de unde provine metalul, pentru ca poarta iti va fi inchisa in nas.
Situatia este stiuta pana la Bucuresti. Oamenii s-au obisnuit cu furtul, politistii cu fuga, sefii din Minister cu minusurile din inventar.
"Cele mai mari probleme sunt pe Fetesti - Constanta. Se fura din trenuri", a declarat George Micu, director general CFR Marfa.
Ceferistii ar prefera sa mearga fara oprire nu doar la Sarulesti, ci si la Fetesti, pe Centura Bucuresti, la Giurgiu sau la Craiova.
Furturile de la calea ferata ajung la 10 milioane de lei pe an. In ultima perioada au disparut 10 kilometri de linie de contact de pe centura si cablurile de la macazurile din Gara de Nord, care au blocat trenurile patru ore.