Motivul grevei de la CFR SA. Sindicalist: 80% din personalul de execuţie are salariul net de 2.650 de lei
Secretarul general al Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane, Viorel Istrate, a anunţat că motivul principal al grevei CFR de vineri dimineaţă îl reprezintă faptul că nu a fost încheiat contractul colectiv de muncă, scrie News.ro.
„Motivul principal al grevei de astăzi este faptul că nu s-a încheiat contractul colectiv de muncă, ocazie cu care toată lumea a sperat că vom aplica în mod uniform legea privind statutul personalului feroviar, ceea ce nu s-a întâmplat. Managementul Companiei Naţionale de Infrastructură a invocat lipsa bugetului de venituri şi cheltuieli de şase luni, nu este neapărat o obligaţie legală, însă temerile domniilor lor s-au orientat ma degrabă spre lipsa resurselor în lipsa bugetului de venituri şi cheltuieli. Neaplicarea uniformă a acestei legi a dus la egalizarea salariilor pentru aproximativ 80% din personalul de execuţie. Concret, toată lumea are salariul de 4.500 de lei brut, respectiv 2.650 de lei net”, a declarat Viorel Istrate, la un post de televiziune.
El a precizat că acest demers este îndreptat împotriva unui sistem care nu livrează mai nimic în ultima vreme pentru comunitatea feroviară.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
„Referitor la călători, este evident că o parte din ei ne vor critica pentru demersul nostru, însă demersul nostru este orientat împotriva unui sistem care nu produce şi nu livrează mai nimic în ultima vreme pentru comunitatea feroviară, cu atât mai puţin pentru cetăţeni. Avem vitezele de circulaţie pe care le avem, dar şi calitatea îndoielnică a materialului rulant cu care transportăm aceşti călători. Mai degrabă, aş zice că îi chinuim decât îi transportăm”, a explicat Secretarul general al Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane.