Ministrul Transporturilor: CNAIR va prelua şantierele abandonate de antreprenori

Lucian Şova
Inquam Photos / Octav Ganea

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va putea prelua diferite şantiere abandonate sau reziliate de către antreprenori, a anunţat, luni, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, într-o conferinţă de specialitate.

Potrivit sursei citate, acest lucru se va putea realiza în urma unui proiect de reorganizare a CNAIR, aprobat în Consiliul de Administraţie al companiei de drumuri.

"Am făcut un proiect de reorganizare a CNAIR. Am aprobat chiar în cursul săptămânii trecute în Consiliul de Administraţie un proiect de organizare a unei antreprize de lucrări, care să poată prelua diferite şantiere abandonate sau reziliate din diverse motive de către antreprenori, astfel încât să mai scurtăm din timpii pe care îi pierdem acolo unde proiectele nu înregistrează succes", a precizat ministrul, conform Agerpres.

De asemenea, şeful de la Transporturi a susţinut că este necesară o restructurare fundamentală a modului în care se implementează proiectele de infrastructură mare şi în modul în care acestea se derulează.

"Constat că o mulţime de proiecte deja puse în operă în ultimii ani - şi nu mă refer la infrastructura rutieră, mă refer şi la infrastructură feroviară, chiar şi la Aeroportul Otopeni - trenează de foarte mult timp. Trebuie o restructurare fundamentală a modului în care se implementează şi a modului în care se derulează proiectele de infrastructură în România. Este clar după 20 de ani că se vede că aşa cum a fost gestionată până acum problematica implementării proiectelor de infrastructură mare nu a fost un succes şi nu din cauza incompetenţei sau incapacităţii administrative, ci cred eu în primul rând din cauza termenelor prea mari care au fost parcurse în procedurile de achiziţie publică, a contestaţiilor nenumărate care întotdeauna au fost făcute la toate licitaţiile pe care le-au promovat diverse companii care au în responsabilitate acest lucru. Termenele au fost întotdeauna foarte mari. Desigur că după aceea, atunci când la sfârşitul unei proceduri de achiziţie publică s-a ajuns să se şi definească un câştigător, uneori acesta deja nu mai avea capacitatea administrativă, tehnică, financiară să implementeze proiectul", a explicat Şova.

Citește și
sens giratoriu
Proiectele de pe Centura Capitalei: giratoriu din bidoane și podul care a pus în pericol până și traficul aerian

În acest sens, ministrul a atras atenţia asupra faptului că trebuie să "schimbăm fundamental ceva în modul în care se lansează noile proiecte.

"Acest lucru cred că ar trebui să ne preocupe cel mai mult în această parte. Eu vă spun că pe mine mă preocupă cel mai mult. Nu mă preocupă atât de mult ceea ce înseamnă finalizarea proiectelor care se află în diferite faze de derulare, pentru că acestea sunt pe nişte proceduri şi există o mulţime de oameni care răspund de acest lucru - şi sigur că eu am în vedere să monitorizez modul în care îşi propun şi realizează acest lucru -, dar ca să privim către viitor este clar că trebuie să schimbăm fundamental ceva în modul în care se lansează noile proiecte, lucru la care şi lucrăm", a dat el asigurări.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Am analizat în laborator materialul cu care firma lui George Cușă astupă gropile de pe Centură. Ce nereguli s-au descoperit
Am analizat în laborator materialul cu care firma lui George Cușă astupă gropile de pe Centură. Ce nereguli s-au descoperit

CENTURA RUŞINII NAŢIONALE, PARTEA III. O companie din Giurgiu al cărei director este prieten cu şefi din Compania de drumuri şi miniştri ai Transporturilor este cea care asfaltează şi plombează centura Capitalei.

Proiectele de pe Centura Capitalei: giratoriu din bidoane și podul care a pus în pericol până și traficul aerian
Proiectele de pe Centura Capitalei: giratoriu din bidoane și podul care a pus în pericol până și traficul aerian

CENTURA RUŞINII NAŢIONALE, PARTEA II. Oficialii din Transporturi au avut nevoie de 3 ani şi jumătate ca să plimbe hârtii dintr-un birou în altul pentru un sens giratoriu pe centura. E vorba de centură de nord. Singura porţiune modernizată.

România, singura ţară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă
România, singura ţară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă

CENTURA RUŞINII NAŢIONALE, PARTEA I. România a rămas singura ţară din Europa a cărei capitală nu are o centură ocolitoare modernă. Pe cel mai important nod rutier al ţării se circulă încet, periculos şi foarte scump.

Recomandări
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington

Rusia a lansat un atac masiv cu drone și rachete asupra Ucrainei în timpul nopții de vineri spre sâmbătă, în timp ce Kievul se pregătește să discute cu SUA despre încheierea unui acord de pace.

MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș
MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș

Reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne au anunțat că, în timpul campaniei pentru alegerile locale parțiale, au fost înregistrate 21 de sesizări privind posibile fapte nelegale, dintre care 13 au fost confirmate, iar șase sunt încă investigate.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.