Zeci de kilometri de autostradă încep să-și ia zborul pe fereastră sub mandatul lui Cuc

23-07-2019 18:34


Pentru cei care îşi mai făceau speranţe, ministrul Transporturilor a mai tăiat din promisiuni, altfel spus... din numărul de kilometri de autostrada promişi pentru 2019.

Răzvan Cuc vorbeşte acum doar de 100 de kilometri, însă nu-şi va da demisia nici dacă nu se atinge această țintă. Se plânge în shimb ca birocraţia blochează proiectele de infrastructură şi anunţă restructurări masive în companiile din subordine.

Ministrul Răzvan Cuc recunoaşte acum că nu l-a crezut niciodată pe fostul şef al Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, Narcis Neagă, care anunţa 180 de kilometri de autostradă. Aşa că a înjumătăţit numărul de kilometri promişi, dar nu este atât de sigur încât să garanteze cu mandatul său.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Vor fi 100 de km de autostradă dați în trafic.
Reporter: Vă daţi demisia?
Răzvan Cuc: Dacă plouă? Dumnezeu să și pună mandatul pe masă?"

Aşadar, dacă "dă Dumnezeu", în august vom avea 43 de kilometri noi, între Coșevița şi Șoimuș, de pe A1.

Pe tronsonul Sebeş - Turda de pe A10, şoferii ar putea circula pe 17 kilometri noi de la Sebeş şi Alba Iulia.

Pe Autostrada Transilvania, tronsonul dintre Târgu Mureş şi Gilău, ar putea fi daţi în exploatare aproape 18 kilometri.

Centura Bacaului în regim de autostrada şi o bucăţică de numai 6 km de lângă Braşov - Doamne, Ajuta! - până la sfârşitul anului

Aşadar nici în acest an nu vom avea o autostradă cap coadă, ci doar tronsoane mici. Multe sunt rupte între ele.

Ionuţ Ciurea, proinfrastructura: "Minciuni şi promisiuni fanteziste. Vor fi 62 de km."

Pentru autostrada Comarnic-Braşov, aflată la al 4-lea eşec, ministrul Cuc spune că a găsit o nouă soluţie. Încredinţarea directă, fără licitaţie, pe bani de la buget, unei companii private.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: "Am avut dorința de a lansa acest lot pe buget de stat. Aş merge pe atribuire directă."

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, susţine că a găsit un potenţial vinovat pentru întârzierea proiectelor de infrastructură. Ar fi vorba de birocraţie, dar şi de schema prea stufoasa de personal. Aşa că anunţă restructurări masive în companiile din subordinea ministerului transporturilor, de pildă, la CFR, la Tarom, la Compania Aeroporturi Bucureşti, dar şi la Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere.

Răzvan Cuc susţine că la CFR Marfa ar fi 1400 de angajaţi în birouri, la CNAIR ar fi peste 30 de directori, prea mulţi faţă de cât ar avea nevoie Companiile.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

VIDEO PROTVPLUS.RO