Meciurile de la Euro au umplut conturile restaurantelor. S-a vândut de zece ori mai multă bere decât în zilele obișnuite
Patronii din HoReCa trag linie după meciurile României la EURO. Spun că au avut încasări mai mari, după ce restaurantele și terasele au fost arhipline. Vedetă a fost berea, care s-a consumat în cantități impresionante. Comenzile au curs și pe aplicațiile
Pizza, burgerii și preparatele la grătar au fost printre cele mai comandate produse.
La meciurile României de la EURO, într-un restaurant din Cluj-Napoca au fost ocupate rapid 300 de locuri și au curs râuri de bere.
Dani Șerban, manager restaurant: „Într-o zi normală vindem undeva la 70-80 beri la draft. Iar într-o zi de meci de exemplu cum a jucat România vindem în jur de 700-800…o mie de beri.”
Lângă băutura rece au mers perfect micii și pizza.
Bogdan Fărcaș - bucătar chef: „Dacă într-o zi normală vindeam 400-500 de mititei, în zilele când echipa naționala a jucat, numărul a sărit de 1000. Pizza într-o zi normală, dacă vindem un 80-100 de pizza în ziua cu meciurile numărul a fost dublu, poate triplu.”
Și la o terasă din Bistrița au curs comenzile, în special la meciul România-Olanda.
Profitul a fost mai mare cu 30%, spun administratorii. Berea la halbă a făcut cele mai multe încasări. Preferate au fost și pizza la metru, ori burgerii.
Dorin Roșianu, manager terasă: „Într-adevăr, chiar a curs berea în valuri, iar burgerii și pizza au fost produsele speciale și preferate”
Între timp, cei care au rămas acasă, în fața televizoarelor, au golit rafturile din supermarketuri, ori au înroșit aplicațiile mobile pentru comenzile de mâncare.
Mihnea Pană, manager PR firmă de livrare: „Pizza, burgerii, dar și produsele din categoria grătar au fost la mare căutare de suporteri”
Răzvan Acsente, director marketing platforme livrare: „Am văzut creșteri foarte mari pe două produse care nu cred că sunt neapărat o surpriză, berea și semințele. Luna Iunie 2024 a adus o inversare a sezonalității. Practic, o creștere de 22% versus luna iunie a anului trecut”.
Chiar și de trei ori mai bine s-au vândut semințele, popcorn-ul, ori chipsurile, mai ales în timpul meciului de calificare din grupe cu Slovacia.