Măsurile luate de STS după cazul Caracal. Operatorii 112, consiliați psihologic
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), administratorul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, a informat vineri care sunt măsurile luate în ultimele luni, după cazul Caracal.
Potrivit unui comunicat, STS a anunțat că, în ultimele trei luni, a luat măsuri de ordin legislativ, tehnic şi operaţional pentru eficientizarea activităţilor aferente numărului unic de urgenţă 112.
Astfel, au fost elaborate şi adoptate modificări legislative necesare implementării tehnologiei Advanced Mobile Location (AML), de identificare a apelurilor la numărul de urgență, scurtării timpilor de intervenţie, identificării facile a apelantului şi reducerii numărului de apeluri non-urgente, informează Agerpres.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Concomitent cu aceste măsuri, pentru îmbunătăţirea cooperării dintre operatorii 112 ai STS şi dispecerii agenţiilor specializate de intervenţie - ISU, SMURD, Ambulanţă, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont etc., metodologia în domeniu şi procedurile de lucru conexe sunt "în plin proces" de modificare şi actualizare, în conformitate cu cerinţele actuale privind gestionarea situaţiilor de urgenţă în cadrul SNUAU, a precizat STS.
Teste pentru localizarea apelurilor
Conform sursei citate, din punct de vedere tehnic, specialiştii STS au finalizat activităţile de consolidare a arhitecturii de sistem pentru componenta software, în concordanţă cu detaliile de implementare a tehnologiei AML, urmând ca, în perioada următoare, să se desfăşoare şi teste preliminare pentru operaţionalizarea transmiterii informaţiei de localizare. În paralel cu aceste demersuri, au fost desfăşurate activităţi de identificare a elementelor de infrastructură şi a lucrărilor necesare pentru operaţionalizarea dispeceratelor unice.
Operatorii 112, consiliați psihologic
În plan operaţional, personalul centrelor unice pentru apeluri de urgenţă a fost reinstruit prin intermediul unor programe şi cursuri dedicate creşterii competenţelor de comunicare şi scăderii vulnerabilităţii emoţionale, a indicat STS. Cu sprijin specializat, operatorii 112 au beneficiat de consiliere psihologică, cu rol de creştere a rezistenţei la situaţii de stres accentuat.
Totodată, s-au luat măsuri pentru intensificarea analizei modului de operare a serviciilor furnizate de operatorii 112, prilej cu care a fost efectuat un nou set de testări psihologice. În acest moment, în urma îndeplinirii tuturor cerinţelor necesare, Serviciul de urgenţă 112 a fost certificat conform ISO:9001/2015 din punct de vedere al asigurării managementului calităţii, a mai informat comunicatul STS.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale derulează, la nivelul întregii ţări, campanii de promovare a aplicaţiei APEL 112 şi de conştientizare a apelării responsabile a numărului unic de urgenţă