Mașinile la mâna a doua au probleme specifice țărilor din care provin. Avertismentul privind autoturismele din Germania
4 din 10 mașini la mâna a doua, înmatriculate la noi în ţară, au fost aduse din Germania - datele reies dintr-un studiu făcut de o platformă online pe care puteţi să vă verificaţi autoturismul.
Clienţii preferă Germania, în ideea că autoturismul a fost îngrijit şi a rulat pe drumuri bune.
În realitate, specialiştii avertizează că multe dintre aceste vehicule au avut probleme în trecut, doar că sunt mai greu de verificat.
Deşi la nivel european au scăzut vânzările de maşini noi, în România situaţia este puţin diferită.
Conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile, înmatriculările de vehiculele noi au crescut în luna ianuarie cu 30%, față de aceeași perioadă din 2022.
S-a înregistrat inclusiv o creştere în vânzări. Românii şi-au luat, în general, Dacia, Ford, Renault și Toyota.
4 din 10 mașini la mâna a doua, aduse în România din Germania
Tot anul trecut, numărul mașinilor la mâna la a doua înmatriculate a scăzut cu 20 de procente în comparaţie cu 2021.
Adrian Sandu, secretar general ACAROM: „De când s-a anulat timbrul de mediu, taxa care era solicitată la aducerea de vehicule second hand din afara României, au intrat în România peste 1,3 milioane de vehicule cu o vârstă de peste 15 ani marea lor majoritate. Un vehicul nou este mult mai sigur, are mult mai multe tehnologii, mult mai puțin poluant, poate consumă și mai puțin".
Un studiu realizat de Car Vertical arată că 4 maşini second hand din 10 sunt aduse din Germania. În clasament urmează Franța, Italia, Belgia și Țările de Jos.
Conform studiului, starea mașinii, dar și defecțiunile comune sunt influențate și de regiunea din care provine aceasta.
De exemplu, autoturismele venite din Suedia sunt mai ruginite din cauza temperaturilor scăzute și a zăpezii. În Italia, însă, din cauza temperaturilor ridicate maşinile pot fi decolorate.
Matas Buzelis, expert auto și șeful departamentului de comunicare al Car Vertical: „De exemplu, Suedia și Finlanda sunt transparente 100% și poți să verifici cu ușurință datele, poți să vezi unde a fost înmatriculată mașina, dacă nu a trecut de inspecția tehnică periodică. Pe de altă parte avem Germania, care este foarte conservatoare, are foarte multe date offline, multe documente și uneori verificarea acestor mașini poate fi un coșmar”.
Potrivit specialiştilor, aproape 20% dintre mașinile second au kilometrajul dat înapoi, iar peste jumătate dintre cele verificate la noi în țară au fost avariate în trecut.