Marșul motocicliștilor la Timișoara, pentru conștientizarea pericolelor din trafic. Câte accidente au avut loc în ultimul an
Pentru al 14-lea an la rând, motocicliștii din Timișoara au ieșit cu sutele pe străzi, să tragă un semnal de alarmă în privința accidentelor tot mai numeroase, cărora le cad victime cei aflați la ghidon.
Nu dau vina pe nimeni, cer doar mai multă atenție și respect în trafic. Chiar vineri seară, un tânăr aflat pe motocicletă a fost lovit de o mașină, în centrul Capitalei.
Motocicliştii spun că este nevoie de o responsabilitate a tuturor în trafic, pentru a evita evenimentele neplăcute.
„Trebuie să conștientizăm atât restul participanţilor la trafic: maşinişti, biciclişti, că suntem noi prezenți la trafic, atât timp cât ei ne oferă respect, noi oferim respect să nu ne şicanăm".
Pandemia a redus traficul, inclusiv în ţara noastră, dar înaintea ei, 455 de accidente grave au implicat, în medie, motociclete şi 58 de motociclişti au murit în România, în 2017, 2018 şi 2019.
„Din păcate, cum în fiecare pădure există uscături şi în comunitatea moto exista teribilişti şi din păcate toţi ne cataloghează ca fiind agresivi sau ăia care te trezesc noaptea”
Vineri seară, în Bucureşti, o şoferiţă de 44 de ani a intrat în plin într-un motociclist, în zona Naţiunile Unite.
Motociclistul în vârstă de 26 de ani a fost transportat la spital pentru îngrijiri medicale. Mama lui a ajuns într-un suflet la locul accidentului.
„Motocicleta a luat foc, băiatul a sărit peste maşină, a căzut pe urmă. Este la spital acum, îi face investigaţiile..." spune femeia.
Se pare că şoferiţa nu ar fi acordat prioritate, dar nici motociclistul nu s-ar fi încadrat corect pe bandă, spun poliţiştii.
În mod paradoxal, numărul accidentelor rutiere mortale a scăzut cu 23% în ultimul deceniu, în Uniunea Europeană, dar, de la un an la altul, numărul deceselor în rândul motocicliştilor a tot crescut. În 2013, de exemplu, 4.700 de motociclişti au murit, iar în 2019, 5.928."
Sunt și șoferi care taie calea motocicletelor sau ignoră vehiculele pe două roţi. Cum adevărul e mereu undeva la mijloc, motocicliştii au şi ei partea lor de vină, când virează, frânează şi, cel mai important, când uită cât de repede poate accelera o motocicletă, în câteva secunde, de la zero la 100 de kilometri pe oră, iar asta îi ia complet prin surprindere pe motocicliştii neexperimentaţi şi pe automobilişti.